Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK z własnych środków przebudowują peron i przejście podziemne na stacji Gryfów Śląski – leżącej na linii między Jelenią Górą a Zgorzelcem. Roboty mają zakończyć się w tym roku.

Na stacji Gryfów Śląski znajdują się dwa dwukrawędziowe perony. Obecnie jednak pociągi w obydwu kierunkach – w stronę Jeleniej Góry i Zgorzelca – przyjeżdżają i odjeżdżają z torów przy peronie nr 1. Do miasta podróżni dostają się poprzez tymczasowe przejście w poziomie szyn.

W tej chwili trwa przebudowa peronu nr 2. – Podróżni zyskają dogodniejsze warunki podróży na odnowionym peronie nr 2 po doposażeniu oznakowania peronu oraz gablot prezentujących rozkłady jazdy pociągów. Nowa nawierzchnia i wyremontowane zadaszenie z oświetleniem wiaty poprawiły estetykę, a także zwiększyły komfort, zapewniając pasażerom dobrą ochronę przy złych warunkach pogodowych – informuje Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.

Obecnie roboty koncentrują się w przejściu podziemnym. – Zakres obejmuje remont ścian oraz stropu. Dla poprawy bezpieczeństwa będzie zamontowane nowe oświetlenie w przejściu podziemnym oraz na schodach do przejścia. Właściwe utrzymanie tunelu umożliwi naprawa izolacji wraz z odwodnieniem – dodaje Śledziński. Prace te mają potrwać do końca roku. Łączny ich koszt to ok. 1,3 mln zł. Obecny zakres prac nie obejmuje peronu nr 1 – poza rzecz jasna przebudową przejścia.

Choć teraz pociągi mieszczą się przy jednym peronie, PKP PLK podkreślają, że zakończone prace zwiększą i poprawią możliwości trasowania składów. – Oddanie do użytku toru przy odnowionym peronie nr 2 pozwoli przewoźnikom m.in. na planowe kończenie, rozpoczynanie biegu lub postój pociągów na stacji – mówi Radosław Śledziński.




Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Jakub Madrjas 25 kwietnia 2023

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek pomiędzy Lubaniem a Zgorzelcem

Infrastruktura

Jest kolejny przetarg na remont tunelu w Trzcińsku na linii 274

Infrastruktura

PKP PLK wyremontują uszkodzoną wiatę w Kątach Wrocławskich

Infrastruktura

Zobacz również:

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Jakub Madrjas 25 kwietnia 2023

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek pomiędzy Lubaniem a Zgorzelcem

Infrastruktura

Jest kolejny przetarg na remont tunelu w Trzcińsku na linii 274

Infrastruktura

PKP PLK wyremontują uszkodzoną wiatę w Kątach Wrocławskich

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5