Wkrótce mają się zacząć prace na linii kolejowej nr 30 pomiędzy Lubartowem a Parczewem. Rozpoczęcie wartej 90 mln zł inwestycji uzależnione jest od wznowienia ruchu dwutorowego ruchu na linii nr 7 z Lublina do Dęblina .
Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, prace na odcinku Lubartów – Parczew rozpoczną się jesienią. Obejmą przebudowę peronów, torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja będzie współfinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugie półrocze 2021 r.
Umowę na rewitalizację odcinka Lubartów – Parczew PKP PLK
podpisały w styczniu 2019 roku. Wtedy zaczęły się prace projektowe. Rozpoczęcie robót budowlanych
planowano na początku 2020 roku, ale utrudniło to
opóźnienie modernizacji linii nr 7 – linia nr 30 stanowi dla niej objazd. - Rozpoczęcie prac na trasie z Lublina do Łukowa przewidziano po
wznowieniu dwutorowego ruchu z Lublina do Dęblina – informuje rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, dodając, że zakończenie prac przez wykonawcę i jazda dwutorowa od 31 sierpnia pozwolą na zmiany w ruchu na linii nr 30.
Dwa nowe przystanki, zmodernizowane tory i stacje
Jak wylicza inwestor, w ramach prac na odcinku Lubartów – Parczew powstaną dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie, które zwiększą dostęp do kolei. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Pałecznica, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa, Ciecierzyn. Na odcinku z Lubartowa do Parczewa, w tym na stacji Parczew, wymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remont obejmie także mosty i wiadukty. Wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów drogowo-kolejowych. Po zakończeniu inwestycji prędkość pociągów osobowych na trasie zostanie zwiększona do 120 km/h.
Komunikacja zastępcza na linii
Jak wyjaśnia inwestor, szeroki zakres prac będzie wymagał wstrzymania ruchu pociągów na objętych robotami odcinkach linii. Dlatego pierwsze działania wykonawcy przewidziano we wrześniu, gdy dostępne będzie dwutorowe połączenie na modernizowanej trasie Lublin – Dęblin. Na trasie na czas prowadzenia prac przewoźnicy wprowadzą zastępczą komunikację autobusową.
Przebudowa trasy z Lubartowa do Parczewa, to kolejny etap prac na linii z Lublina do Łukowa (linia kolejowa nr 30). W roku 2017
wykonano prace na odcinku Parczew – Łuków. Przeznaczono na nie prawie 100 mln zł netto. Dzięki inwestycji zmodernizowano 52 km linii. Prace objęły także perony w Parczewie i Radzyniu Podlaskim oraz obiekty inżynieryjne – przypomina PKP PLK.