PKP Polskie Linie Kolejowe dokładnie wyjaśniają, dlaczego modernizacja magistrali kolejowej z Warszawy do Poznania przedłuży się aż do końca następnego roku.
O przyczyny tak sporego wydłużenia prac modernizacyjnych, które pierwotnie miały trwać przez dwa lata, zapytała zarządcę infrastruktury wielkopolska „Gazeta Wyborcza”. Okazuje się, że wielkie problemy sprawia przebudowa stacji Kutno i Łowicz,
o czy pisaliśmy już wcześniej. Na nasze dodatkowe pytania odnośnie stacji wielkopolski rzecznik PKP PLK przyznał, że chodzi także o konieczność wzmocnienia gruntu.
– Zakres prac na odcinku Barłogi – Żychlin i Żychlin – Sochaczew zwiększył się przez niezbędną przebudowę podziemnych instalacji oraz wzmocnienia gruntu m.in. na stacjach Kutno i Łowicz. Z tego względu inwestycja planowana jest do końca 2022 r. – napisał Radosław Śledziński. Wcześniej zarządca infrastruktury mówił, że koniec modernizacji będzie możliwy w grudniu 2021.
„Wyborcza” krytykuje PKP PLK i cytuje Piotra Malepszaka, byłego dyrektora Biura Dróg Kolejowych w PKP PLK, wiceprezesa Kolei Dolnośląskich, oraz wiceszefa projektu CPK.
– Bardzo poważnie opóźnione są prace na odcinku Kutno – Sochaczew, poza tym do wykonania jest jeszcze przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki pod Warszawą, która ma usprawnić tamtejszy ruch aglomeracyjny. A ta przebudowa jeszcze się nie rozpoczęła. Opóźnienie większości prac inwestycyjnych wynika z bardzo niewielkiej liczby pracowników na budowie i braku specjalistycznego sprzętu. Na zapowiadany czas przejazdu na poziomie 2 godz. i 20 min, który ma być jednym z celów tej modernizacji, poczekamy prawdopodobnie do 2023 roku – mówi Piotr Malepszak.
Na pytania o to kiedy rozpocznie się przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki i czy skrócenie czasu przejazdu pociągów z Warszawy do Poznania będzie możliwe jeszcze podczas korekt rozkładu jazdy w 2021 roku, na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Przypomnijmy, że trwająca modernizacja jest jedną z przyczyn, dla której pasażerowie PKP Intercity muszą zmagać się z bardzo niefortunnym rozkładem jazdy.
Piszemy o tym tutaj.