Od niedzieli 8 grudnia Przewozy Regionalne powracają do obsługi odcinka Malbork-Grudziądz. Tydzień później przejmują od Arrivy obsługę całego odcinka. PR zapewniają, że są dobrze przygotowane do realizacji tego zadania.
Od 8 grudnia pociągi PR kursować będą na trasie Malbork-Gardeja, natomiast Arriva RP obsługiwać będzie odcinek Gardeja-Grudziądz (jedynie jedna para pociągów PR kursować będzie w bezpośredniej relacji Malbork-Grudziądz). Od 15 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu, PR przejmują obsługę całości połączeń Malbork-Grudziądz. Dwuetapowa zmiana jest związana z tym, że umowa na realizację przez Arrivę przewozów na odcinku tej linii leżącym na terenie woj. pomorskiego, była podpisana do 7, a nie do 14 grudnia.
PR obsługiwały linię Grudziądz-Kwidzyn do stycznia 2008 r., a Kwidzyn-Malbork do lutego 2009 r. Od marca 2009 r. ruch pociągów na trasie Malbork-Grudziądz przejęła Arriva (odcinek Grudziądz-Kwidzyn przez rok był nieczynny w ruchu pasażerskim).
Justyna Grzesik z biura prasowego PR zapewnia, że przewoźnik jest dobrze przygotowany do obsługi tego odcinka, posiada też dostateczną liczbę taboru do realizacji tego zadania. - Przystępując do przetargu, Przewozy Regionalne miały pełną wiedzę dotyczącą konieczności zabezpieczenia taboru do obsługi linii nr 207 na odcinku Malbork-Grudziądz – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Justyna Grzesik.
Przewozy na tej trasie mają być obsługiwane przez autobusy szynowe serii SA109 i SA 132. Tabor ten będzie połączony z obiegami na odcinku Chojnice-Tczew. Od 15 grudnia 1 para pociągów na trasie Malbork-Grudziądz będzie kursować w bezpośredniej relacji do i z Gdyni.
Przypomnieć należy, że zmiana przewoźnika na trasie Malbork-Grudziądz wynika z kontrowersyjnej decyzji władz woj. pomorskiego, które zdecydowały, iż niezelektryfikowana linia 207 została włączona do jednego zadania przetargowego z obsługą kilku odcinków zelektryfikowanych, co de facto wyeliminowało z przetargu Arrivę. Sytuacja była o tyle bardziej dyskusyjna, że po pierwsze obsługa linii Malbork-granica woj. kujawsko-pomorskiego była w poprzednich latach oddzielnym zadaniem przetargowym, a po drugie – woj. pomorskie w ogłoszeniu wstępnym o przetargu, opublikowanym na początku 2013 r., informowało iż linia 207 będzie oddzielnym zadaniem przetargowym. Jednak w połowie roku, gdy ogłoszono przetarg „właściwy”, zostało ono połączone z zadaniami na kilku odcinkach zelektryfikowanych.
Justyna Grzesik z biura prasowego PR poinformowała nas także, że od 15 grudnia do obsługi linii Tczew-Chojnice nie są już przewidywane „najmłodsze” autobusy szynowe użytkowane w woj. pomorskim, czyli SA137 i SA138 produkcji Newagu Nowy Sącz. Te pojazdy kursują na trasie do Chojnic tymczasowo: zostały tam skierowane w związku z remontami linii Gdynia-Kościerzyna i Reda-Hel. Od nowego rozkładu na trasie do Chojnic mają kursować pojazdy serii SA132, SA131, SA109, SA103 i SA102.