Ilostan zmodernizowanych jednostek łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych niebawem się zwiększy. Spółka zapowiada, że przekazanie kilku zespołów trakcyjnych po gruntownym remoncie będzie jedynie początkiem wielkich zmian, które znacząco wpłyną na jakość obsługi podróżujących pociągami PolRegio. Nie wiadomo natomiast, kiedy na tory regionu wróci prototypowa jednostka ED59.
Jak poinformowały nas Przewozy Regionalne, do łódzkiego oddziału spółki przekazane mają zostać zmodernizowane jednostki EN57 należące do przewoźnika. Pozwoli to zwiększyć liczbę kursów obsługiwanych taborem po gruntownych remontach. Dziś PR Łódź dysponuje zmodernizowanymi jednostkami należącymi do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Do Łodzi docierają także EN57AL, tzw. tygrysy, które kursują na linii Poznań Główny – Ostrów Wielkopolski – Łódź Kaliska.
– Mieszkańcom regionu łódzkiego służyło będzie kilka gruntownie zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które jeszcze w tym roku zostaną przekazane do Oddziału Łódzkiego – powiedziała Anna Piotrowska, rzecznik prasowy oddziału PR. Przedstawicielka przewoźnika podkreśla, że jest to kolejny element działań mających na celu poprawę jakości usług w województwie. Przypomina, że w tym roku do PR Łódź trafił już jeden fabrycznie nowy pojazd spalinowy.
PR zadowolone z Linka: nowoczesny i funkcjonalny
– W czerwcu w Łodzi odbyło się uroczyste przekazanie nowoczesnego, wyprodukowanego przez polską firmę Pesa pociągu o nazwie Link. Docelowo w barwach PolRegio będzie jeździć pięć takich składów. Tabor tego typu kursuje już na terenie województwa łódzkiego, obsługując trasę Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – Łódź. Pasażerowie postrzegają nasz pojazd serii SA139 jako nowoczesny i funkcjonalny – opowiada Anna Piotrowska.
Rzecznik Oddziału Łódzkiego Przewozów Regionalnych wskazuje też, że plany dotyczące odnowy parku taborowego spółki są dużo szersze, a zmiany, jakie mają czekać na podróżnych w najbliższych latach, określa mianem prawdziwej rewolucji. – Do końca przyszłego roku na tory trafi ponad 50 zmodernizowanych lub nowych pojazdów w barwach PolRegio. Strategia taborowa zakłada, że po zakończeniu restrukturyzacji zapotrzebowanie na fabrycznie nowe elektryczne zespoły trakcyjne wyniesie 238 pojazdów – wylicza.
Acatus nadal nie wozi pasażerów
Na tory województwa łódzkiego na razie nie wyjedzie natomiast najprawdopodobniej inny eksploatowany przez łódzkie Przewozy Regionalne, a należący do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego pojazd: prototypowy ED59-01 „Acatus” wyprodukowany przez bydgoską Pesę. Jest on wyłączony z ruchu już ok. półtora roku. Dziesięć lat po rozpoczęciu jego eksploatacji wygasło bowiem czasowe dopuszczenie go do ruchu wydane przez Urząd Transportu Kolejowego. Przewoźnik nie odpowiedział nam na nasze pytania dotyczące możliwej daty uzyskania niezbędnej nowej dokumentacji, wskazując, że jest to kwestia właściciela pojazdu. Czekamy na stanowisko UMWŁ w tej sprawie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.