Otwarcie ofert w przetargu na pozyskanie w drodze leasingu sześciu autobusów szynowych przez Przewozy Regionalne, zostało przełożone na 8 marca. Poprzedni termin to 15 lutego.
PR rozpisały przetarg na dostawę sześciu pojazdów spalinowych, w tym dwóch jednoczłonowych i czterech dwuczłonowych. Nie będzie to jednak zakup, a leasing pojazdów oraz ich utrzymywanie przez 8 lat.
Terminy dostawy pociągów spalinowych będą krótkie. Wynoszą 5 i 6 miesięcy dla pojazdów jednoczłonowych, oraz 8 i 9 miesięcy dla dwuczłonowych. Jedynym kryterium przetargu jest cena.
18 stycznia do KIO wpłynęło odwołanie nowosądeckiego Newagu. Producent zwrócił uwagę, że jego zdaniem wyznaczenie terminu dostawy dwóch pierwszych pojazdów jednoczłonowych na odpowiednio 5 i 6 miesięcy od zawarcia umowy prowadzi do naruszenia zasady równego traktowania wykonawców i ograniczenia konkurencji do jednego wykonawcy. "Powyższe narusze interes Odwołującego, ponieważ uniemożliwia Odwołującemu przystąpienie do niniejszego postąpowania, albowiem termin dostaw dwóch autobusów jednoczłonowych jest obiektywnie niemożliwy do zachowania" - napisali przedstawiciele Newagu. Ich zdaniem, jedynym dostawcą szynowych autobusów jednoczłonowych w Polsce jest Pesa Bydgoszcz (wraz ze spółką zależną - ZNTK Mińsk Maz.). Z tego względu "terminem obiektywnie możliwym dla dostawy dwóch autobusów jednoczłonowycj, który zapewnia zachowanie uczciwej konkurencji, jest 12 miesięcy od zawarcia umowy" - podkreślają przedstawiciele producenta, zwracając uwagę na fakt, że zamawiający wymaga dostarczenia z pojazdem zezwolenia dopuszczenia do eksploatacji.
W ostatnim czasie Przewozy Regionalne dwukrotnie ogłaszały przetargi na leasing pojazdów spalinowych - najpierw 23, potem dwunastu. Miały to być jednak pojazdy używane. Przetargów nie udało się rozstrzygnąć z braku chętnych.