Przewozy Regionalne zapowiadają kolejne nowości w swojej ofercie połączeń międzynarodowych. W lipcu do rozkładu jazdy wrócić mają bezpośrednie pociągi z Poznania do Frankfurtu nad Odrą. W wydłużonych relacjach prawdopodobnie pojadą natomiast wszystkie składy REGIO z Grodna. Trwają prace nad konstrukcją rozkładu jazdy tych kursów.
Przewozy Regionalne potwierdzają informację o wydłużeniu jednej pary kursów Grodno – Białystok – Grodno do Małkini. Dofinansowany z budżetu Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju pociąg znalazł się już także w plakatowych rozkładach jazdy udostępnionych na stronie PKP PLK. – Nasz skład będzie dojeżdżał do Małkini już od 21 czerwca – zapowiada Michał Stilger z biura prasowego przewoźnika. – W lipcu zamierzamy uruchomić więcej dogodnych połączeń z Białorusią – dodaje.
Znad Niemna nad jeziora
Przewoźnik planuje wydłużyć bieg także pozostałych dwóch par pociągów kursujących do Grodna. Do Małkini ma dojeżdżać także skład wyjeżdżający z Polski późnym wieczorem i wracający z Grodna około południa. Inną relację zaplanowano natomiast dla porannego kursu na Białoruś i wieczornego połączenia powrotnego. Pociągi te mają kursować w relacji Ełk – Grodno i Grodno – Ełk.
W tym roku do Małkini, za rok do Warszawy?
– Trwają już prace nad wpisaniem tych pociągów w rozkład jazdy. Planujemy uruchomić je od 6 lipca – mówi Michał Stilger. Podobnie jak w przypadku kursu wydłużanego w czerwcu, także te pociągi będą dotowane z budżetu centralnego. – Staramy się zachować w przyszłorocznym rozkładzie jazdy po jednej parze kursów do Małkini i Ełku. Natomiast trzecią parę chcielibyśmy skierować bezpośrednio na warszawski Dworzec Wileński. Dodatkowo wstępnie uzgodniliśmy także uruchomienie od grudnia bezpośredniego pociągu z Brześcia do Warszawy – powiedział Stilger.
Do Frankfurtu po półtorarocznej przerwie
Kilka dni po inauguracji połączenia z Ełkiem i Małkinią wystartować mają natomiast pociągi REGIO z Poznania do Frankfurtu nad Odrą. PR chcą uruchomić na tej trasie dwie pary codziennych bezpośrednich kursów. – Chcemy rozpocząć obsługę tej trasy 11 lipca – usłyszeliśmy w biurze prasowym przewoźnika. Nie zakończyła się jeszcze konstrukcja rozkładu jazdy, póki co nie znamy więc szczegółowego planu kursów.
Pociągów na Ukrainę nie będzie...
Wiadomo już natomiast, że nie zostaną zrealizowane plany przywrócenia połączeń regionalnych z Krakowa i Lublina na Ukrainę. – Kolej Ukraińska poinformowała nas, że infrastruktura w Mościskach i w Kowlu nie jest przygotowana do obsługi regularnego ruchu pasażerskiego po torze normalnym – mówi Stilger. Ze względu na brak skomunikowania w stronę Kowna nie ruszą też prawdopodobnie pociągi z Białegostoku do litewskiego Szostakowa.
... ale więcej kursów pojedzie do Czech
Wiele wskazuje na to, że od grudnia dodatkowe pociągi obsłużą ruch między Polską a Czechami. PR chcą wrócić do obsługi przejść granicznych Chałupki – Bogumin i Zebrzydowice – Piotrowice koło Karwiny. Przez pierwsze z nich mają kursować dwie pary pociągów Wrocław – Bogumin, przez drugie – skład z Krakowa do Ostrawy.