Niebawem ruszą prace przy budowie nowego zaplecza technicznego Przewozów Regionalnych. Hala namiotowa w Łodzi będzie gotowa nieco później niż zapowiadano kilka miesięcy temu – w sierpniu, a nie w kwietniu tego roku. W listopadzie łódzki oddział spółki otrzyma natomiast zmodernizowane jednostki przeznaczone do obsługi połączeń do Poznania.
Łódzki oddział Przewozów Regionalnych będzie miał za kilka miesięcy nowe zaplecze techniczne – halę namiotową na stacji Łódź Kaliska. Hala ma przykryć jeden tor istniejący i jeden nowo wybudowany. Planowany obiekt ma znacznie ułatwić serwisowanie pociągów przewoźnika.
– Wybudowanie hali namiotowej znacząco wpłynie na warunki pracy i standard wykonywanych napraw czy rewizji technicznych, ponieważ wszystkie prace, jakie nasi pracownicy realizowali do tej pory, były wykonywane na terenie nieosłoniętym – zapewnia Anna Piotrowska, rzecznik prasowy oddziału.
Hala będzie nieco później, ale jest już większość uzgodnień
W grudniu PR Łódź zapowiadało, że możliwe jest otwarcie nowego zaplecza na wiosnę tego roku. – Mam nadzieję, że hala będzie gotowa już w kwietniu – mówiła wtedy na konferencji prasowej Elżbieta Nowak, dyrektor oddziału. Dziś wiadomo już, że termin ten będzie nieco przesunięty. – Zakończenie inwestycji planowane jest na sierpień 2015 r. – mówi Anna Piotrowska. Niebawem mają rozpocząć się już prace w terenie.
– W październiku zeszłego roku została zawarta umowa z wykonawcą wyłonionym w trybie przetargu nieograniczonego. W styczniu otrzymaliśmy decyzję wojewody łódzkiego o warunkach i zasadach zagospodarowania terenu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Obecnie procedowane jest pozwolenie na budowę – wylicza przedstawicielka przewoźnika. – Natomiast już uzgodnione zostały z PKP Energetyka SA warunki przyłączenia do sieci dystrybucyjnej – dodała.
Nowe zaplecze dla nowych jednostek
Nowa hala ma mieć długość 180 m i szerokość 11,5 m. Wmontowane świetliki dachowe pozwolą uzyskać naturalne światło z zewnątrz. Pod jednym z dwóch torów powstanie kanał rewizyjny. Do namiotu prowadzić będą dwie bramy wjazdowe. Wykonawcą hali będzie wrocławska firma Sport Halls SC specjalizująca się głównie w budowie hal sportowych – piłkarskich, tenisowych i pełniących funkcję przyszkolnych sal gimnastycznych. Koszt budowy hali to nieco ponad 1,2 mln zł brutto.
Jednymi z zespołów trakcyjnych serwisowanych w nowym zapleczu mają być wkrótce zmodernizowane jednostki EN57 przeznaczone do obsługi połączeń Łódź – Poznań i Łódź – Ostrów Wielkopolski. Wiemy już, że dwie takie jednostki zostaną dostarczone do PR Łódź w listopadzie. Jak informuje Anna Piotrowska, wcześniej – we wrześniu – dwa takie same składy otrzyma PR Poznań. Międzywojewódzkie połączenie obsługiwać będą jednostki stacjonujące w obu oddziałach spółki.