Nowe zaplecze techniczne Przewozów Regionalnych – hala namiotowa w Łodzi – będzie mogło obsługiwać pociągi od listopada. Choć sam namiot stanie na stacji Łódź Kaliska w sierpniu, dwa kolejne miesiące potrwają roboty torowe. PR ogłosiły niedawno przetarg na ich wykonanie.
Niebawem rozpocznie się budowa nowej hali namiotowej na stacji Łódź Kaliska. Ma ona stać się nowym zapleczem technicznym łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych. Namiot ma stanąć do końca sierpnia, ale wiemy już, że prowadzące do niego tory będą gotowe dwa miesiące później niż pierwotnie zakładano.
PR ogłosiły drugi przetarg na modernizację istniejącego toru stacyjnego nr 21A i budowę nowego toru sąsiedniego – oba będą przykryte namiotem. W pierwszym postępowaniu, dla którego wyznaczony został termin realizacji zgodny z planowanym oddaniem samej hali namiotowej, nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. Nowe zamówienie obejmuje także roboty w zakresie sieci trakcyjnej i dotyczy zarówno projektu, jak i wykonania prac. Wśród kryteriów wyboru wykonawcy oprócz ceny (90% wagi) znajduje się także okres gwarancji (10%). Przewoźnik dopuszcza dwa warianty jej udzielenia: na okres nie krótszy niż trzy lata lub na pięć lat.
Jednoczesne roboty przy torach i przy konstrukcji namiotu
Nowo otwarty tor ma powstać w miejscu niegdyś istniejącego toru nr 23. Prace remontowe dotyczące toru nr 21A obejmą także kanał przeglądowy. Po ostatniej zmianie warunków zamówienia (na wniosek zainteresowanych uczestnictwem w przetargu PR częściowo dopuściły zastosowanie materiałów staroużytecznych) termin składania ofert w postępowaniu ustalony został na 10 czerwca, a termin zakończenia robót – na 31 października.
– Remont toru 21A i budowa nowego toru w hali będą prowadzone równolegle z pracami konstrukcyjnymi przy budowie nowego zaplecza technicznego – mówi Anna Piotrowska, rzecznik łódzkiego oddziału PR. – Naszym założeniem jest równoczesne prowadzenie tych dwóch inwestycji – wskazuje.
Wykonawca hali rozpoczął już prace
Jak przekonuje przedstawicielka przewoźnika, zapowiadany wcześniej sierpniowy termin zakończenia budowy namiotu nie jest zagrożony. – Wykonawca hali został już wyłoniony i prowadzi prace przygotowawczo-konstrukcyjne do budowy obiektu – mówi Anna Piotrowska. – Wskazany sierpniowy termin zakończenia budowy hali jest terminem wynikającym z umowy i taki czas zakończenia tej inwestycji jest nadal planowany – stwierdza.
Wykonawcą hali jest wrocławska firma Sport Halls SC, która specjalizuje się głównie w budowie hal sportowych – piłkarskich, tenisowych i pełniących funkcję przyszkolnych sal gimnastycznych. Wartość umowy na jej budowę to nieco ponad 1,2 mln zł brutto. Do kosztu całego zaplecza technicznego należy doliczyć wartość kontraktu z niewybranym jeszcze wykonawcą części torowej. Powstający obiekt ma mieć długość 180 m i szerokość 11,5 m. Posłuży serwisowaniu m.in. zmodernizowanych jednostek EN57.