Partnerzy serwisu:
Biznes

PR: Czy uda się znaleźć pieniądze na modernizację 100 EZT?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
16-08-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy, 16 sierpnia 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PR: Czy uda się znaleźć pieniądze na modernizację 100 EZT?
12 sierpnia Ministerstwo Rozwoju Regionalnego opublikowało aktualizację Listy projektów indywidualnych dla POIiŚ-u. Spośród czterech wniosków zgłoszonych przez Przewozy Regionalne, na liście znalazł się tylko jeden. Czy spółka znajdzie jednak środki na wkład własny?

- Jesteśmy bardzo niezadowoleni z wyników aktualizacji listy POIiŚ . Zarząd uważa, że spółka została poszkodowana w całym programie POIiŚ. Początkowo wpisano na listę indykatywną program zakupowy. Spółka wyasygnowała spore kwoty na opracowanie studium wykonawczego i przygotowanie tego projektu, a tymczasem Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wraz z Ministerstwem infrastruktury, bez analizy studium, wykreśliły spółkę z listy indykatywnej jeśli chodzi o projekt zakupowy. Natomiast jeśli chodzi o pozostałe projekty : mamy wrażenie, że na listę indykatywną wpisywane są tylko takie projekty, co do których minister infrastruktury ma stuprocentową pewność, że nie będą one konkurencyjne dla spółek z grupy PKP – zaznaczyła prezes spółki Przewozy Regionalne Małgorzata Kuczewska-Łaska.

- Modernizacja stu elektrycznych zespołów trakcyjnych to bardzo wstępne zamiary spółki. O ile mieliśmy opracowany sposób sfinansowania wkładu własnego w przypadku projektu zakupowego, o tyle jeszcze nie mamy konkretnych projektów w związku z modernizacją taboru, a to może być trudniejsze, dlatego że nowy tabor stanowi bardzo dobre zabezpieczenie dla banków. Ze starym taborem może być już znacznie trudniej – podkreśliła prezes Kuczewska-Łaska.

- Mamy kilka scenariuszy na sfinansowanie wkładu własnego, ale jest jeszcze za wcześnie, żeby o tym mówić – dodała prezes spółki Przewozy Regionalne.

Przypomnijmy: Przewozy Regionalne przygotowały projekt taborowy, w ramach którego spółka zamierzała zakupić 62 nowe pociągi, ale w miarę wycofywania się kolejnych województw z projektu, nie doszło do realizacji przedsięwzięcia. Województwa złożyły własne wnioski na zakup lub modernizację taboru, a Przewozy Regionalne starały się o dofinansowanie w ramach POIiŚ-u modernizacji 100 ETZ, modernizacji 38 wagonów piętrowych, 57 wagonów osobowych oraz 32 lokomotyw elektrycznych. Spośród propozycji spółki, na liście znalazł się tylko jeden projekt.


Zobacz też:

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK zarzuca przestępstwo prezes Przewozów Regionalnych

Biznes

PKP PLK zarzuca przestępstwo prezes Przewozów Regionalnych

Rzczpospolita, 24 listopada 2010 24 listopada 2010

Kuczewska-Łaska: Samorządy zostały oszukane przez rząd i PKP

Biznes

Kuczewska-Łaska: Samorządy zostały oszukane przez rząd i PKP

kk, Rynek Kolejowy, 18 kwietnia 2011 18 kwietnia 2011

Kuczewska-Łaska: Zadaniem PR jest łączyć regiony

Biznes

Kuczewska-Łaska: Zadaniem PR jest łączyć regiony

kk, Rynek Kolejowy, 19 kwietnia 2011 19 kwietnia 2011

Kuczewska-Łaska: Istnieje poważne ryzyko, że nowego taboru nie będzie

Biznes

Kuczewska-Łaska: Istnieje poważne ryzyko, że nowego taboru nie będzie

wś, Rynek Kolejowy, 19 lipca 2011 19 lipca 2011

Wynik PR w 2011 roku lepszy od prognoz?

Biznes

Wynik PR w 2011 roku lepszy od prognoz?

wś, Rynek Kolejowy 21 grudnia 2011

Kuczewska-Łaska: Projekt podziału PR jest mało realny

Biznes

Kuczewska-Łaska: Projekt podziału PR jest mało realny

wś, Rynek Kolejowy 21 grudnia 2011

Zobacz również:

PKP PLK zarzuca przestępstwo prezes Przewozów Regionalnych

Biznes

PKP PLK zarzuca przestępstwo prezes Przewozów Regionalnych

Rzczpospolita, 24 listopada 2010 24 listopada 2010

Kuczewska-Łaska: Samorządy zostały oszukane przez rząd i PKP

Biznes

Kuczewska-Łaska: Samorządy zostały oszukane przez rząd i PKP

kk, Rynek Kolejowy, 18 kwietnia 2011 18 kwietnia 2011

Kuczewska-Łaska: Zadaniem PR jest łączyć regiony

Biznes

Kuczewska-Łaska: Zadaniem PR jest łączyć regiony

kk, Rynek Kolejowy, 19 kwietnia 2011 19 kwietnia 2011

Kuczewska-Łaska: Istnieje poważne ryzyko, że nowego taboru nie będzie

Biznes

Kuczewska-Łaska: Istnieje poważne ryzyko, że nowego taboru nie będzie

wś, Rynek Kolejowy, 19 lipca 2011 19 lipca 2011

Wynik PR w 2011 roku lepszy od prognoz?

Biznes

Wynik PR w 2011 roku lepszy od prognoz?

wś, Rynek Kolejowy 21 grudnia 2011

Kuczewska-Łaska: Projekt podziału PR jest mało realny

Biznes

Kuczewska-Łaska: Projekt podziału PR jest mało realny

wś, Rynek Kolejowy 21 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5