Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PPM-T (w końcu) z umową na linię 26

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PPM-T (w końcu) z umową na linię 26
fot. Rafał Jasiński
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe podpisało z PKP PLK umowę na zaprojektowanie i wykonanie prac między stacjami Łuków Łapiguz i Okrzeja. Zwycięzca postępowania był znany już od roku, jednak na podpisanie kontraktu nie pozwalał brak dostępu do środków z Funduszu Odbudowy.

W przetargu złożono 14 ofert. Początkowo propozycja PPM-T (125 205 188,18 zł brutto) była drugą najdroższą, znacznie przewyższała też kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia (108 240 000 zł brutto). Podczas aukcji elektronicznej spółka znacznie obniżyła jednak wymagania, obniżając żądaną kwotę do 82 535 000 zł brutto (67 101 626,02 zł netto) i wygrywając postępowanie.

Choć w tytule zamówienia czytamy o „odcinku Łuków Łapiguz – Dęblin”, w rzeczywistości zakres prac zakończy się o wiele wcześniej – na km 31,500, czyli na stacji Okrzeja. Wykonawca ma przystosować linię na tym odcinku do ruchu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h i towarowych 80 km/h oraz do przyjmowania składów o maksymalnej długości 600 m. Szyny S49 zostaną wymienione (metodą potokową) na 60E1, a podsypka – mechanicznie oczyszczona (z wyjątkiem fragmentów, które przeszły remont w ostatnich latach).

Długość odcinków wymienionych na torze 1 będzie znacznie większa, niż na torze 2: na tym drugim obejmą one tylko przejazdy kolejowo-drogowe i fragmenty przy peronach. Te ostatnie na przystankach Borowina i Hordzieżka mają zostać zastąpione nowymi konstrukcjami o wysokości 76 cm nad główką szyny. Cztery przejazdy kategorii D mają zostać zlikwidowane, a trzy inne – doposażone tak, by spełniały wymogi dla kategorii C. Zamówienie ma tryb „projektuj i buduj”.

Inwestycja będzie finansowana z unijnego Funduszu Odbudowy. Środki z niego przez długi czas – z powodu łamania zasad praworządności przez poprzedni polski rząd – zostały zablokowane przez Komisję Europejską. Tym właśnie należy tłumaczyć fakt bardzo późnego podpisania umowy (przetarg został ogłoszony w październiku 2022 r., oferty otwarto w grudniu, a najkorzystniejsza została wybrana w marcu 2023 r.).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Infrastruktura

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Roman Czubiński 08 kwietnia 2024

Zobacz również:

Kolejne prace na linii nr 26 z KPO

Infrastruktura

Kolejne prace na linii nr 26 z KPO

PKP PLK 21 maja 2024

PLK zapowiada prace przy torach i przejazdach linii Dęblin - Radom

Infrastruktura

PLK zapowiada prace przy torach i przejazdach linii Dęblin - Radom

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 29 kwietnia 2024

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Infrastruktura

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Roman Czubiński 08 kwietnia 2024

Zobacz również:

Kolejne prace na linii nr 26 z KPO

Infrastruktura

Kolejne prace na linii nr 26 z KPO

PKP PLK 21 maja 2024

PLK zapowiada prace przy torach i przejazdach linii Dęblin - Radom

Infrastruktura

PLK zapowiada prace przy torach i przejazdach linii Dęblin - Radom

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 29 kwietnia 2024

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5