Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PPMT, Dolkom i PNUIK chcą wspólnie zamówić podbijarki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PPMT, Dolkom i PNUIK chcą wspólnie zamówić podbijarki
fot. DolkomZdjęcie ilustracyjne
Należące do PKP PLK spółki infrastrukturalne rozpisały wspólny dialog techniczny w sprawie dostawy czterech podbijarek torowych. Dwie maszyny jednoczłonowe mają trafić do wrocławskiego Dolkomu, a po jednej dwuczłonowej – do gdańskiego PPMT oraz krakowskiego PNUIK.

O planach zakupu podbijarki przez PPM-T informowaliśmy już przed miesiącem. Teraz znamy już więcej szczegółów przyszłego zamówienia, do którego dołączą prawdopodobnie inne spółki należące do PLK. Wszystkie maszyny muszą być fabrycznie nowe, spełniać wszystkie obowiązujące normy krajowe i europejskie. Powinny być przystosowane do jazdy w obu kierunkach (zarówno z napędem własnym, jak i w składzie pociągu) z prędkością co najmniej 100 km/h (a z wagonem doczepnym o masie do 40 ton – 60 km/h). Nacisk na oś nie może przekraczać 20 ton. Konieczne jest zastosowanie podgrzewanych piasecznic.

Zamawiający wymagają, by podbijarki miały na obu końcach równorzędne, dwuosobowe kabiny transportowe. Kabina robocza może zostać wydzielona w jednej z nich lub być osobnym pomieszczeniem. Maszyny muszą posiadać możliwość sterowania pneumatycznym hamulcem zespolonym. Obowiązkowe wyposażenie to systemy SHP i CA, radiotelefon (VHF+GSM-R lub dwusystemowy GSM-R/VHF) i urządzenie rejestrujące podstawowe parametry jazdy, a także rejestrator obrazu przed pojazdem i dźwięku w aktywnej kabinie. Osobne kamery muszą rejestrować także – w sposób ciągły lub poklatkowo – obszar pracy agregatów i zespołów podnosząco-nasuwających.

Konstrukcja podbijarek powinna umożliwiać podbicie podkładu podzłączowego. Maszyny przeznaczone dla PNUIK oraz jedna z tych dla Dolkomu mają być przystosowane do podbijania rozjazdów.

Spółki z grupy PLK przewidują, że roczny przebieg każdej z maszyn nie przekroczy 25 tys. km. Minimalna wymagana trwałość pojazdu to 25 lat. Okres gwarancji, jakiej musi udzielić producent, wynosi 2 lata, a dostępności części zamiennych – 20 lat od dnia jego zakończenia.

Dostawa wszystkich podbijarek ma nastąpić w ciągu 2 lat od podpisania umowy. Maszyny muszą być gotowe do pracy niezwłocznie po dostarczeniu. Wykonawca musi też przeszkolić personel zamawiających z zakresu obsługi podbijarek.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Własna spółka PLK wygrywa przetarg na linię nr 26

Biznes

Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko

Infrastruktura

Prace na CMK droższe i dłuższe

Infrastruktura

Prace na CMK droższe i dłuższe

Jakub Madrjas 02 lutego 2023

W Gdańsku powstanie centrum serwisowe dla pojazdów PKP PLK

Infrastruktura

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Własna spółka PLK wygrywa przetarg na linię nr 26

Biznes

Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko

Infrastruktura

Prace na CMK droższe i dłuższe

Infrastruktura

Prace na CMK droższe i dłuższe

Jakub Madrjas 02 lutego 2023

W Gdańsku powstanie centrum serwisowe dla pojazdów PKP PLK

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5