Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Poznań: Z Żegrza na Falistą. Projekt nowego tramwaju

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-03-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Poznań: Z Żegrza na Falistą. Projekt nowego tramwaju
Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg nieograniczony na zaprojektowanie odcinka nowej trasy tramwajowej od Ronda Żegrze do pętli Falista, wraz z rozbudową układu drogowego od ronda do ul. Obodrzyckiej. Nowa trasa ma powstać w ramach perspektywy unijnej 2014-2020, a jej koszt szacowany jest na 8-10 mln zł.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej dla nowej, 650-metrowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Unii Lubelskiej. Planowana pętla będzie umożliwiać przesiadki „drzwi w drzwi” do autobusu. – Budowa tej linii tramwajowej to oczywiście projekt nieporównywalny z trasą na Naramowice. To raczej gospodarskie spojrzenie i wykorzystanie istniejącego potencjału – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Do zadań wykonawcy będzie należało także opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót dla tego zadania, a następnie pełnienie nadzoru autorskiego. Prace projektowane powinny zakończyć się pod koniec 2017 r.

Planowana trasa zapewni bezpośrednie połączenie tramwajowe dużemu osiedlu przy ul. Falistej i ul. Unii Lubelskiej, które jest obecnie słabo skomunikowane z resztą miasta. Założenia do przetargu były konsultowane z lokalnymi radami osiedli, a decyzję o budowie nowej trasy tramwajowej pozytywnie ocenili społecznicy, m.in. ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania, zwracając uwagę właśnie na duży potencjał projektu. Nowa trasa ma też uruchomić kolejne tereny inwestycyjne – wokół niej rozciąga się obszar przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową. – Nie chcemy popełnić takich błędów jak przy budowie zajezdni na Franowie, kiedy nie pomyślano o Folwarcznej, czy osiedli na Naramowicach, gdzie najpierw powstała zabudowa mieszkaniowa, a później dopiero zaczęto myśleć o transporcie – dodaje prezydent Wudarski.

Nowa trasa pozwoli też na spore oszczędności: samo skrócenie trasy linii nr 5 o odcinek, na którym obłożenie pasażerów jest i tak niewielkie, zmniejszy koszty o ok. 675 tys. zł rocznie. Kolejne oszczędności przyniesie reorganizacja układu pozostałych linii tramwajowych, kursujących na Starołękę.

Poznań będzie chciał zrealizować trasę w ramach perspektywy unijnej 2014-2020. Koszt budowy omawianego odcinka trasy tramwajowej, przy założeniu nakładów w wysokości ok. 10,0-12,0 mln zł na 1 km trasy (tor podwójny wraz z siecią trakcyjną) oraz ok. 1,5-2,0 mln zł na pętlę, oszacowany został wstępnie na kwotę rzędu 8,0-10,4 mln zł.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Zintegrowany transport

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 03 lipca 2023

Poznań czeka na oferty na tramwaje do końca maja. Po odwołaniu Modertransu

Zintegrowany transport

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Zintegrowany transport

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 03 lipca 2023

Poznań czeka na oferty na tramwaje do końca maja. Po odwołaniu Modertransu

Zintegrowany transport

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5