Na przebudowanym przystanku Poznań Strzeszyn na linii 354 wprowadzono zmiany dezorganizujące obsługę pasażerów – zauważył jeden z podróżnych. Pociągi odjeżdżały z niewłaściwego peronu, a rogatki na przejeździe strzeżonym nie działały. PKP PLK wyjaśnia, że przyczyną były tymczasowe zmiany w organizacji ruchu, obecnie zaś sytuacja wróciła do normy.
O sprawie poinformował nas pragnący zachować anonimowość Czytelnik. Według jego obserwacji sprzed kilku dni nowo oddane do użytku perony wraz z układem torowym nie były w pełni wykorzystywane. Co gorsza, pasażerowie otrzymywali błędne informacje co do peronów, z których odjeżdżały pociągi. – Pociągi zarówno z Piły, jak i do Piły kursują jednym torem (tym właściwym w kierunku Poznania). Żadnej informacji na peronie. Zapowiedzi [głoszą], że pociąg wjedzie na peron 1, a wjeżdża na peron 2 – relacjonuje nasz informator.
Na tym jednak jego krytyczne uwagi się nie kończą. – Przejazd na ul. Biskupińskiej nie działa. Zapory nie opuszczają się. Pociąg dojeżdżając do przejazdu zwalnia, a nawet zatrzymuje się – opisuje sytuację Czytelnik. Taki widok dezorientuje kierowców, z których część przejeżdża przed nadjeżdżającym lub już stojącym pociągiem. Wprawdzie pod znakami „STOP” zawieszono tabliczki o niedziałającej sygnalizacji, jednak ruchem na przejeździe nikt nie kierował. – Co jest grane? Wydano miliony, a przejazd już się zepsuł? – pyta autor listu do redakcji.
– Opisana sytuacja na przystanku Poznań Strzeszyn związana była z wprowadzoną w dniach 8-15 kwietnia zmienioną organizacją ruchu – tłumaczy Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP PLK. Pociągi jeździły wprawdzie zgodnie z rozkładem jazdy, jednak konieczne było kierowanie ich tylko na jeden z dwóch torów, stąd zatrzymanie części z nich przy innym peronie, niż wskazany w rozkładzie. – Z tego względu były też umieszczone informacje o peronach, przy których zatrzymywały się pociągi – twierdzi przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Nie uzyskaliśmy wyjaśnienia, czym była spowodowana wspomniana zmiana w organizacji.
Jak dodaje, również z tego powodu na przejeździe wprowadzono czasowo zmienione oznakowanie. Prędkość pociągów została w tym czasie ograniczona do 20 km/h. – Pociągi podawały dodatkowe sygnały dźwiękowe – informuje Śledziński. Wszystkie wymienione zmiany zostały już wycofane, a obsługa pasażerów na przystanku odbywa się obecnie w normalnym trybie.
Linia 354 Poznań – Piła Główna
przeszła niedawno gruntowną modernizację. Prace objęły wymianę torowiska wraz z całą infrastrukturą stacyjną, poprawę bezpieczeństwa na przejazdach, a także budowę nowych przystanków. Zwiększono prędkość pociągów, co przełożyło się na skrócenie czasu przejazdów pociągów. W przyszłości PKP PLK planuje częściowe
uzupełnienie brakującego odcinka drugiego toru wraz z mostem przez Wartę w Obornikach Wielkopolskich – trwa opracowywanie studium wykonalności.