Prawdopodobnie we wrześniu pasażerowie będą mogli skorzystać z ponad 2-kilometrowego przedłużenia Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (tzw. PeSTki) do Dworca Zachodniego. Dłużej im przyjdzie za to poczekać na przystanek przy przebudowywanym Rondzie Kaponiera. W nocy z wtorku na środę (18/19 czerwca) odbyły się jazy próbne tramwajów.
Prace przy długo wyczekiwanym przedłużeniu PeSTki dobiegają końca. Trasa ma zostać odebrana do końca sierpnia br. Dzięki realizacji przedsięwzięcia, PeSTka otrzyma w pełni wydzieloną i niezależną trasę, odciążając tym samym układ torowy na ul. Roosvelta i Rondzie Kaponiera.
Na trasie znajdą się dwa przystanki - Rondo Kaponiera (zostanie oddany w późniejszym terminie; trwa przebudowa skrzyżowania) i Dworzec Zachodni. Ten drugi, zadaszony terminal znajduje się przy poznańskim Dworcu Głównym. Za nim przewidziano pętlę oraz dodatkowe połączenie z istniejącym torowiskiem tramwajowym na ul. Głogowskiej.
Prace trwają od sierpnia 2011 r. Koszt inwestycji, częściowo dofinansowanej ze środków unijnych, wynosi ponad 131 mln zł.
Przystanek Dworzec Zachodni na zdjęciach