Od momentu zamknięcia ul. Roosevelta dla ruchu, w związku z I etapem przebudowy Ronda Kaponiera, intensywnie pracujemy nad usprawnieniem kursowania komunikacji miejskiej. Poza ręcznym kierowaniem ruchem oraz monitorowaniem funkcjonowania sygnalizacji, usprawniamy zwrotnice na ul. Towarowej i wydłużamy przystanek - podsumowuje poznańskie MPK.
W zwrotnicach w ciągu ul. Towarowej zamontowaliśmy mechanizmy elektryczne. Dzięki temu motorniczowie będą mogli zmieniać ich położenie z pulpitu sterowniczego, zamiast za każdym razem przekładać je ręcznie. Dzięki temu, wykorzystają wyświetlające się zezwolenie na przejazd. Wydłużyliśmy też przystanek Towarowa I w kierunku Ronda Kaponiera. Pozwoli to na jednoczesną wymianę pasażerów w dwóch kolejnych tramwajach. Dodatkowo ZDM wydłuży czas trwania „pionowej kreski” dla tego kierunku, zatem więcej pojazdów będzie mogło wjechać na ul. Święty Marcin w stronę Mostu Uniwersyteckiego. Dla pieszych wytyczone zostanie także tymczasowe przejście przez torowisko przy Auli Nowej.
Ponadto codziennie na newralgicznych skrzyżowaniach pojawiają się pracownicy Nadzoru Ruchu, pomagając rozładować tramwajowe korki. Na bieżąco monitorujemy też sytuację i zbieramy informacje od naszych pracowników, aby wspólnie z ZDM doprowadzić do zmiany programu sygnalizacji świetlnej. Wszystko po to aby przejazd tramwajem był jak najbardziej płynny i jak najszybszy - pisze MPK Poznań.