Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Poznań: Na Naramowice tramwajem czy trolejbusem?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Poznań: Na Naramowice tramwajem czy trolejbusem?
- Pilną inwestycją dla Poznania powinien być tramwaj na Naramowice, który byłby w końcu dla mieszkańców tej dużej dzielnicy alternatywą dla zakorkowanej ulicy Naramowickiej. Niestety władze miasta torpedują ten projekt już na samym starcie – przyznaje w rozmowie z „Transportem Publicznym” Arkadiusz Borkowski, wiceprezes stowarzyszenia „Inwestycje dla Poznania”.

Poznańscy włodarze rozpływają się w wizjach na „ulepszenie miasta Poznania” - atrakcyjnych, lecz odległych w realizacji. Tymczasem w mieście jest dużo więcej pilnych projektów, nad którymi nie ma czasu na zastanowienie, tylko trzeba działać już teraz. To m.in. budowa linii tramwajowej na Naramowice – osiedle leżące w północnej części miasta, do którego dziś prowadzi tylko jednopasmowa, zakorkowana w godzinach szczytu ul. Naramowicka. Ratusz dopuszcza dwa rozwiązania trudnej sytuacji mieszkańców tej części miasta: albo doprowadzenie w tamte rejony linii tramwajowej, albo wybudowanie drugiej drogi z wyznaczonymi buspasami, ewentualnie linię trolejbusową. Jednocześnie urzędnicy wskazują, że lepsze byłoby to drugie rozwiązanie – bo tańsze. Włodzimierz Nowak z organizacji „My Poznaniacy” wskazuje jednak, że myślenie urzędników jest błędne.

– Dwujezdniowa droga budowana od zera jest tańsza od tramwaju. Tak, w przeliczeniu na kilometr. O ile? Kilkadziesiąt procent. A jaką ma przepustowość na skrzyżowaniach? 1500 pojazdów na h, czyli maks. 2000 osób w przeciętnym ruchu miejskim. Ilu ludzi przewieziemy torowiskiem tramwajowym? Do 8000 na h zależnie od taboru. Co jest zatem tańsze mając na względzie koszt przewiezionego człowieka sfinansowany z naszej kieszeni? - pyta retorycznie Nowak na swoim profilu Facebookowym.

Mimo, iż urzędnicy nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji, z prezentacji pokazanej radnym wynika, że skłaniają się raczej ku opcji z trolejbusami lub autobusami. Kilka slajdów zatytułowano wprost „Dlaczego autobus/trolejbus, a nie tramwaj?”.

Tymczasem w projekcie programu Infrastruktura i Środowisko, z którego będzie najwięcej unijnych pieniędzy na komunikację, widnieje zapis, że w miastach posiadających tramwaje „preferowany będzie rozwój tej gałęzi transportu zbiorowego”. Środki na trolejbusy czy autobusy elektryczne będą tylko w miastach, które nie mają tramwajów. Bez unijnych pieniędzy inwestycja warta ponad 200 mln zł może stanąć pod dużym znakiem zapytania.

Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5