Po 17 latach kończy się liniowa eksploatacja wagonów typu GT6 w poznańskim MPK. Kilka dni temu ostatni krótki tramwaj sprowadzony z Niemiec został przekwalifikowany na wóz historyczny.
W wigilię Bożego Narodzenia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu skreśliło z inwentarza liniowego wagon nr 615. Był to ostatni z osiemnastu eksploatowanych w mieście „krótkich helmutów”. – Tramwaj ten, jako wyprodukowany w roku 1957, był najstarszym wagonem w ruchu liniowym – mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy przewoźnika.
Wycofywany wóz nie zostanie skasowany – podobnie jak przekwalifikowany miesiąc temu wagon 102Na nr 71 – został działającym eksponatem historycznym. – Zamierzamy wykorzystywać go do obsługi linii turystycznych, wynajmów, uroczystości, parad itp. – podkreśla Iwona Gajdzińska. Pojazd stacjonuje w zajezdni S2 przy Madalińskiego i, choć MPK nadało mu nowy numer taborowy 2615, na burtach zostanie zachowane dotychczasowe oznaczenie.
Służba liniowa serii zakończyła się bez fajerwerków – przewoźnik, który często wykorzystuje swój tabor historyczny do celów promocyjnych organizując przejazdy specjalne, wystawy taboru itp., tym razem nie zdecydował się na uroczyste pożegnanie, a wagon dzień przed przekwalifikowaniem obsługiwał jak co dzień brygadę liniową, tego dnia na linii nr 3. – Posiada on jednak zbyt małą liczbę miejsc pasażerskich w stosunku do potrzeb codziennego ruchu w Poznaniu – tłumaczy decyzję o wycofaniu Iwona Gajdzińska.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl