Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poznań Główny. Jak postępuje budowa nowego tunelu i peronu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Budowa dodatkowego peronu i rozbudowa przejścia podziemnego na stacji Poznań Główny przekroczyła półmetek. Prace warte około 100 mln finansowane są z budżetu. Zwiększyć się ma przepustowość stacji.

Na stacji Poznań Główny zrealizowano już ok. 60% prac, które doprowadzą do powstania nowego peronu i przejścia podziemnego służącego komunikacji pomiędzy peronami i okolicami dworca autobusowego. Dłuższe o ponad 200 m przejście podziemne z windami będzie prowadzić przez całą stację (częściowo równolegle do nowego peronu). Zapewni dojście na wszystkie perony i poprawi komunikację między dzielnicami Poznania. Do nowego peronu doprowadzone zostaną ruchome schody i windy.

– Dodatkowy peron na stacji Poznań Główny pozwoli na zwiększenie liczby połączeń oraz ułatwi dostęp do kolei, zwłaszcza do podróży w obszarze aglomeracji. Pociąg staje się coraz częściej wybieranym środkiem komunikacji – zarówno w codziennych dojazdach do szkoły i pracy, jak i podróżach dalekobieżnych – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Konstrukcja nowej części przejścia podziemnego jest już gotowa między tunelem a dworcem autobusowym. Na ścianach układane są granitowe płyty. Kolejne segmenty tunelu przy Moście Dworcowym i ul. Składowej przygotowuje ciężki sprzęt. Bezpieczną rozbudowę, na głębokości do 7 m, zapewniają ściany szczelinowe i specjalne rozpory.

Za Mostem Dworcowym widać ścianki nowego peronu 3a, który będzie miał długość 417 metrów i będzie usytuowany między obecnym peronem 3 a budynkiem galerii handlowej. Obok będą dodatkowe, przebudowane tory oraz urządzenia sterowania. Nowe rozjazdy są już gotowe od strony Ronda Kaponiera.

Umowę na budowę nowego peronu i przejścia podziemnego z wyjściem w kierunku dworca autobusowego podpisano w lutym 2019 roku podpisano ze spółką Colas Rail, która przedstawiła najtańszą ofertą. Inwestycja ma być skończona w marcu 2022 roku.


Graf. Inwestycje dla Poznania

W kontekście budowy nowego peronu jeszcze bardziej problematyczne wydają się ich oznaczenia w Poznaniu Głównym. Nowy peron będzie peronem 3a, a na stacji są już także perony 1A, 2A, 4A a nawet 4B. Perony są trudne do zlokalizowania bowiem ich numeracja „rozchodzi się na boki” od starego, nieczynnego dworca. To znaczy że idąc od niego w lewo dojdziemy kolejno do peronów 1,2,3 i 3A, a idąc w prawo: do 4,5 i 6. Dodajmy, że Poznań Główny to właściwie 4 stacje: stary, znakomicie zlokalizowany lecz nieczynny obiekt, czynny Dworzec Zachodni, nowy dworzec-galeria zwany „chlebakiem” i stary Dworzec Letni. Pomiędzy niektórymi peronami stacji jest nawet 600 metrów odległości.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5