Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poznań Gł. z dodatkowym peronem i dłuższym tunelem: Jedna oferta w budżecie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-11-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poznań Gł. z dodatkowym peronem i dłuższym tunelem: Jedna oferta w budżecie
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na projekt i budowę nowego dwukrawędziowego peronu 3a od strony dworca PKS. Do peronu zostanie dociągnięty też tunel – z wyprowadzeniem w kierunku dworca PKS. Wpłynęło pięć ofert, ale tylko jedna mieści się w budżecie zamawiającego, który sięga niemal kwoty 120 mln zł brutto.

Przedmiotem przetargu, prowadzonego w formule projektuj i buduj, jest dobudowa peronu na stacji Poznań Główny wraz z przebudową przejścia podziemnego. Zakres prac obejmuje budowę dwukrawędziowego peronu 3a o długości ok. 416/417 m pomiędzy przesuwanym torem nr 33 (14) oraz nowo projektowanym torem nr 16 oraz przedłużenie istniejącego przejścia podziemnego w kierunku nowego peronu.

W ramach przedmiotowej inwestycji przyjęto do realizacji budowę tunelu wraz z wyjściem na dworzec PKS. Przejście podziemne zlokalizowano pod torami nr 10 i 14 (33) wraz z poprzecznym przejściem pod peronem nr 3a, torem nr 16, placem manewrowym PKS z wyjściem na wysepkę zlokalizowaną przy dworcu PKS.

Zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym mają zostać wykonane: winda łącząca przedłużone przejście podziemne z budynkiem dworca z przystankiem na poziomie peronu nr 3a, schody ruchome pomiędzy peronem nr 3a a budynkiem dworca oraz schody schody prowadzące z przedłużonego przejścia podziemnego na PKS.

Dzisiaj (7 listopada) minął termin składania ofert. Wpłynęło pięć ofert. Najtaniej prace jest w stanie wykonać Colas Rail, które zaoferowało 119,5 mln zł brutto, co idealnie mieści się w budżecie zamawiającego. Firma zaproponowała też najkrótsze terminy realizacji prac budowlanych – 28 miesięcy od podpisania umowy na prace budowlane (co, wraz z projektowaniem i odbiorami, daje 37 miesięcy).

Pozostałe oferty przekraczają budżet zamawiającego, czasem nawet znacznie. Alusta zaproponowała 203,2 mln zł brutto i 33 miesiące na prace budowlane (co daje 42 miesiące dla całości zamówienia). Budimex jest w stanie wykonać prace za 188,9 mln zł brutto w terminie 33 miesięcy (całość w terminie 42 miesięcy). PORR zaproponował 169,4 mln zł brutto i 30 miesięcy (całość – 39 miesięcy), a Trakcja PRKiI – 177,5 mln zł brutto i 30 miesięcy (całość – 39 miesięcy).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5