fot. Junx, lic. CC BY-SA 4.0Stacja Poznań Główny, widok na perony nr 1, 2 i 3
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami za kilka miesięcy podróżni będą mogli korzystać z wydłużonego tunelu pod torami kolejowymi na stacji Poznań Główny. Wejdą także na nowy peron znajdujący się w grupie po lewej stronie dawnego budynku dworcowego. Warta ok. 100 mln zł inwestycja toczy się zgodnie z harmonogramem.
Choć stacja Poznań Główny została w ostatnich latach zmodernizowana, wciąż trwają tam prace mające na celu zwiększenie jej przepustowości. PKP Polskie Linie Kolejowe budują nowy peron, a także uzupełniają infrastrukturę dla pieszych – nie tylko podróżnych. Tunel zaczynający się w budynku tzw. Dworca Zachodniego, który umożliwia dojście na przystanki tramwajowe linii Poznańskiego Szybvkiego Tramwaju, a także na perony kolejowe, jest rozbudowywany.
Recepta na problemy z przepustowością
Nowy peron zostanie otwarty w sąsiedztwie peronu nr 3, a wydłużony tunel zapewni także możliwość wyjścia w kierunku ul. Składowej. – Zapewni to sprawniejszą i bardziej komfortową obsługę pasażerów – ocenia Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zwraca jednocześnie uwagę, że dodatkowy peron pozwoli na uruchomienie większej liczby pociągów przez przewoźników pasażerskich. Po likwidacji dawnego peronu nr 7, który został zastąpiony torowiskiem tramwajowym, na stacji pojawiły się bowiem pewne problemy z przepustowością.
– Nowy segment tunelu ułatwi komunikację i w obrębie stacji, i pomiędzy dzielnicami Poznania – zapowiada nasz rozmówca. Skróci on drogę z rejonu Międzynarodowych Targów Poznańskich w okolice dawnego dworca PKS. Dziś piesi muszą bowiem nieco nadkładać drogi, korzystając z sąsiedniego mostu Dworcowego. Skróci się także dojście piesze do pociągów dla osób, które dziś muszą kierować się z ul. Składowej w stronę wejścia głównego.
Wydłużony tunel będzie gotowy wiosną
– Inwestycja PKP PLK toczy się zgodnie z harmonogramem – zapewnił przedstawiciel spółki. Zapowiedział, że pasażerowie skorzystają z efektów prac wiosną przyszłego roku. Radosław Śledziński odniósł się jednocześnie do kwestii utrzymania istniejącej części przejścia podziemnego. Jak zwrócili naszą uwagę Czytelnicy, często panuje w nim brzydki zapach. Zarządca infrastruktury zapewnił nas jednak, że nie jest to związane z działaniem kanalizacji obiektu, bo ta jest regularnie sprawdzana i drożna, co zapobiega też zalaniom.
Tunel ma być także według naszego rozmówcy codziennie dokładnie czyszczony. – W razie potrzeby firmom są też zlecane prace dodatkowe – usłyszeliśmy w PLK.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.