Partnerzy serwisu:
Biznes

Poznań – Szczecin z kolejną umowną na srk i wciąż bez wykonawców prac torowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
21-12-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Poznań – Szczecin z kolejną umowną na srk i wciąż bez wykonawców prac torowych
Fot. Seweryn Wach, SM42.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały kolejną umowę na modernizację systemów sterowania ruchem na linii E59 Poznań – Szczecin. Wciąż brakuje jednak wykonawców prac torowych na newralgicznym odcinku.

Modernizacja linii kolejowej E59 na trasie Poznań – Szczecin realizowana jest ze środków CEF na odcinkach Poznań – Wronki i Słonice – Szczecin Dąbie. Środkowy odcinek linii będzie niestety realizowany później. Prace budowlane rozpoczęły się w listopadzie między Poznaniem a Wronkami. Problematyczny jest odcinek Słonice – Szczecin (tzw. LCS Stargard), który, by otrzymać środki z CEF, PLK musi zmodernizować w ciągu dwóch najbliższych lat. A dopiero w sierpniu ogłoszono przetargi na wykonawstwo

Jest umowa na sterowanie ruchem

Jak informuje PKP PLK, podpisano dziś umowę z AŽD Praha s.r.o na nowoczesne urządzenia sterowania ruchem oraz łączność na odcinku pomiędzy Słonicami a Szczecinem Dąbie, w tym budowę lokalnego centrum sterowania (LCS) w Stargardzie. Wartość umowy to 201,2 mln zł netto z czego 165,5 mln zł netto pochodzi ze środków finansowych. Podpisany dzisiaj kontrakt to druga umowa dla tej inwestycji na srk z tzw. „otwartym interfejsem”. Wcześniej podobną umowę PLK podpisały dla odcinka Poznań – Wronki. Zdaniem wykonawców to dobry pierwszy krok w kierunku rozwiązania problemów z powiązywaniem systemów sterowania, ale potrzebne są kolejne.

– Modernizacja linii Poznań – Szczecin, na odcinkach Poznań – Wronki i Słonice – Szczecin Dąbie, to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Konsekwentnie realizujemy kolejne etapy i dziś podpisujemy czwartą umowę. Tym samym na tę trasę z Krajowego Programu Kolejowego przeznaczyliśmy już ponad 1,6 mld zł – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

Co z pracami torowymi?

PLK podkreśla, że aby wykonać wszystkie zasadnicze roboty do końca 2020 roku spółki zależne PKP PLK wykonały w latach 2017–2018 wyprzedzające roboty torowe na prawie 100 km torów między Słonicami a Szczecinem Dąbie. Absolutnie kluczowe dla inwestycji jest jednak oczywiście wyłonienie wykonawców prac z trzech ogłoszonych przetargów. Niestety, złożone oferty prawie dwukrotnie przekroczyły kosztorys.

Od dwóch miesięcy, kiedy otwarto oferty nic się nie zmieniło w kwestii przetargu dotyczącego odcinka Choszczno – Stargard. Dla odcinka Stargard – Szczecin Dąbie przeprowadzono w środę (19 grudnia) aukcję elektroniczną którą wygrało konsorcjum Trakcja PRKiI, Schweerbau i SBM. Ceny nie podano. Natomiast dla odcinka Słonice – Choszczno PLK informuje, że w aukcji "nie zostało złożone żadne postąpienie. Zdaniem zarządu PLK, realizacja modernizacji do końca 2020 roku nie jest zagrożona.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5