Dzięki niedawnym zmianom w organizacji połączeń międzywojewódzkich Poznań – Łódź – Warszawa nieco spadły koszty podróży dla części pasażerów dojeżdżających na Widzew lub do kilku mniejszych przystanków tzw. kolei obwodowej. Pociągi Regio z Poznania stają się teraz interRegio dopiero przy wyjeździe z Łodzi, a nie zaraz po wjeździe do miasta. To ułatwienie zwłaszcza dla korzystających z RegioKarnetów i innych biletów sieciowych.
Półtora roku temu w rozkładzie jazdy pojawiły się nowe pociągi regionalne Poznań – Łódź – Warszawa finansowane przez samorządy województw wielkopolskiego i łódzkiego. Powstały w wyniku połączenia istniejących wcześniej kursów Regio z Poznania do Łodzi i interRegio z Łodzi do Warszawy. Pomiędzy dwoma największymi miastami centralnej Polski pociągi mają więc charakter przyspieszony i są objęte wyższą taryfą stanowiącą pozostałość po funkcjonujących przed ok. dekadą połączeniach iR uruchamianych wówczas głównie komercyjnie (bez dopłat ze strony samorządów) przez ówczesne Przewozy Regionalne.
Do niektórych przystanków w Łodzi tylko z dopłatą
Zmiana kategorii pociągu następowała na stacji Łódź Kaliska bądź, w przypadku nielicznych kursów omijających remontowaną wówczas stację, na przystanku Łódź Pabianicka. W efekcie wysiadający na położonych dalej stacjach znajdujących się w granicach administracyjnych miasta, a więc na Chojnach, Dąbrowie i Widzewie, musieli dokonać dopłaty do podróży pociągiem wyższej kategorii. Miało to szczególne znaczenie dla korzystających z ofert sieciowych, np. RegioKarnetu, które nie są honorowane w kursach iR. Ci musieli bowiem wykupić osobny bilet na krótki odcinek np. Łódź Kaliska – Łódź-Widzew.
Od niedawna tego problemu już jednak nie ma, bo przewoźnik zdecydował o zmianie organizacji połączeń. Teraz zarówno w przypadku dwóch par kursów Poznań – Łódź – Warszawa, jak i jednej Ostrów Wielkopolski – Łódź – Warszawa zmiana kategorii następuje dopiero na Widzewie. – Ujednolicenie miało na celu ułatwienie podróży na terenie Łodzi – informuje Biuro Prasowe Polregio.
Stabilna oferta atrakcyjna dla mniejszych miejscowości
– W najbliższym czasie nie są planowane kolejne znaczące zmiany w ofercie połączeń międzywojewódzkich – usłyszeliśmy od służb prasowych przewoźnika. Oznacza to, że w ofercie pozostaną wszystkie wspomniane połączenia, które znacznie zwiększają atrakcyjność kolei w mniejszych miejscowościach zachodniej części województwa łódzkiego i w południowej Wielkopolsce. Mieszkańcy uzyskali bowiem możliwość bezpośredniego dojazdu do stolicy, a czas rzejazdu jest atrakcyjny w porównaniu z przesiadkową podróżą pociągiem regionalnym do najbliższego węzła i dalej kursem dalekobieżnym PKP Intercity.
W czerwcu zmiany wprowadzą natomiast Koleje Wielkopolskie, które obsługują od ponad dwóch lat trasę z Poznania do Łodzi przez Ostrów Wielkopolski. Jedyna para kursów będzie realizowana w zupełnie innych godzinach i w kierunku Łodzi wyjedziemy późnym rankiem zamiast wieczorem. Jednocześnie wydłużona zostanie też trasa na terenie Łodzi, bo pociąg dojedzie do Łodzi Fabrycznej, a nie tylko na Dworzec Kaliski.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.