Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko Pesa chce dostarczyć zespoły trakcyjne na Opolszczyznę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
01-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tylko Pesa chce dostarczyć zespoły trakcyjne na Opolszczyznę
Graf. Pesa (zdjęcie ilustracyjne)
Tylko Pesa Bydgoszcz złożyła ofertę w przetargu województwa opolskiego. Do rozstrzygnięcia jednak jeszcze daleko, bo zaproponowana kwota jest poza budżetem zamawiającego.

Przetarg pod bardzo prostą nazwą "Zakup taboru kolejowego”, który realizowany był w ramach projektu unijnego "Pociągi dla Opolskiego – usprawnienie transportu zbiorowego", udało się doprowadzić prawie do końca.

Dotyczył on dostawy 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych i został podzielony na zamówienie podstawowe oraz opcjonalne. W ramach tego pierwszego Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego chciałby otrzymać dwa czteroczłonowe pojazdy oraz trzy trójczłonowe. Zamówienie dodatkowe obejmuje aż 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych, z czego 4 to pojazdy czteroczłonowe, a 11- trójczłonowe.

Trójczłonowe ezety mają mieć maksymalnie 65 metrów i zabierać 320 pasażerów, a czteroczłonowe jednostki 85 metrów długości i mają pomieścić 390 pasażerów na pokładzie. Powinny rozwijać prędkość eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h. O szczegółach dotyczących wspomnianych pojazdów możecie przeczytać we wcześniejszym tekście na "Rynku Kolejowym".

Jedna oferta w Opolskiem i to poza budżetem

Po otwarciu ofert w czwartek, 1 sierpnia okazało się, że jest tylko jeden producent, który chce dostarczyć zespoły trakcyjne na Opolszczyznę. Jest nim bydgoska Pesa, która zaproponowała kwotę 797 mln zł - 202,3 mln zł (zamówienie podstawowe) i 594,7 mln zł (zamówienie w opcji).

Zarówno kwota całościowa oferta, jak i ta z zamówienia podstawowego przekracza budżet odpowiednio o: 28,3 mln zł i 7,4 mln zł. Samorząd województwa opolskiego przeznaczył bowiem na 20 pociągów 768,7 ml zł, a na zakup pięciu pojazdów 194,9 mln zł.

Co dalej z przetargiem na pociągi na Opolszczyźnie?


Teraz UMWO będzie musiał przede wszystkim sprawdzić ofertę Pesy Bydgoszcz pod kątem formalnym. Jeżeli tutaj będzie wszystko w porządku, do rozstrzygnięcia przetargu będzie potrzebna kwota blisko 29 mln zł (z opcją).

Warto wspomnieć, że to nie jedyny przetarg w regionach, który jest ponawiany. Podobna sytuacja była niedawno w województwie podkarpackim. Tam najtańszą ofertę na dostarczenie trzech pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych złożył nowosądecki Newag. Jeżeli po analizie formalnej nie będzie odwołań, tamtejszy samorząd będzie mógł podpisać umowę z producentem.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5