Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Powstanie projekt modernizacji bieszczadzkiej linii Nowy Zagórz – Łupków. Dla kogo?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Powstanie projekt modernizacji bieszczadzkiej linii Nowy Zagórz – Łupków. Dla kogo?
fot. Michał SzymajdaStacja w Nowym Łupkowie
Na przełomie 2019 i 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe zleciły wykonanie prac projektowych dla rewitalizacji linii kolejowej Nowy Zagórz – Łupków w Bieszczadach. Dokumentację wykona konsorcjum firm z liderem IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Wszystko dzieje się w momencie, gdy urząd marszałkowski województwa podkarpackiego sprawił, że oferta kolei regionalnej jest w Bieszczadach pomijalna.

30 grudnia 2019 PKP PLK podpisały umowę na opracowanie dokumentacji inwestycji i pełnieniem nadzoru autorskiego dla projektu "Rewitalizacja linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz – Łupków". Pracę za ponad 8 mln zł wykona konsorcjum firm z liderem IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. Wcześniej, w maju 2019, podpisano umowę z wykonawcą dokumentacji dotąd niezrewitalizowanego fragmentu linii z Nowego Zagórza do Jasła.

Stworzenie dokumentacji, która ma być gotowa do połowy 2022 roku pozwoli na kompleksowy remont linii od Nowego Zagórza do granicy polsko–słowackiej. Pieniądze na wykonanie projektu zostały zagwarantowane przez podkarpacki urząd marszałkowski, który wpisał projekt jej odnowienia do swojego Regionalnego Programu Operacyjnego i uzyska na niego unijne środki. Przeprowadzenie rewitalizacji linii planowane jest do 2027 r., choć nie wiadomo kto zabezpieczy na inwestycję pieniądze. Zwłaszcza, że województwo właśnie zrezygnowało z obsługi linii do Łupkowa i Komańczy, a wcześniej bez najmniejszych uwag akceptowało zastępowanie na tej linii pociągów autobusami. Obecnie po linii kursuje wyłącznie jeden weekendowy pociąg, do którego w wakacje, być może dołączy także połączenie z Rzeszowa do Medzilaborzec na Słowacji. Bardzo sporadycznie z linii korzystają przewoźnicy towarowi.

W każdym razie w przyszłości PKP PLK planuje tu wymianę torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem . Projekt ma być przygotowany tak, by pociągi pasażerskie mogły jeździć z prędkością 80 km/h, a towarowe 50 km/h. Sprawdzone zostaną również możliwości podniesienia prędkości pociągów powyżej pierwotnie projektowanej dla tej linii.

– Dzięki modernizacji peronów na 5 stacjach (min. Nowy Zagórz, Komańcza, Łupków) i 9 przystankach (m.in. Tarnawa Dolna, Wysoczany, Nowy Łupków) z wygodnych podróży będą mogli korzystać pasażerowie o ograniczonych możliwościach poruszania się. Do przebudowy przygotowanych będzie m.in. 26 mostów, 13 wiaduktów oraz 1 tunel kolejowy. Zmodernizowanych zostałoby 40 przejazdów kolejowo-drogowych. Dokładny zakres prac budowlanych zostanie sporządzony w i dokumentacji projektowej – informuje PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5