PKP Polskie Linie Kolejowe zamówi dokumentację projektową, która stanie się podstawą do budowy nowej nitki torów i mostu po nią, przy dojeździe od strony Poznania do stacji Oborniki Wielkopolskie Miasto.
W połowie maja 2019 w urzędzie marszałkowskim w Poznaniu z PKP PLK
podpisana została umowa o współpracy w zakresie opracowania studium wykonalności dla projektu budowy dwukilometrowego odcinka toru i mostu, po którym ten tor przekroczy Wartę w Obornikach Wielkopolskich.
Budowa drugiego toru z siecią trakcyjną planowana jest na ponad dwukilometrowym odcinku pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wlkp. Most a stacją Oborniki Wlkp. Na Warcie powstanie most kolejowy, który zapewni dwutorowy ruch pociągów. Elementem inwestycji ma być też drugi, 300-metrowy peron na przystanku osobowym Oborniki Wlkp. Miasto.
Projektowanie jest już możliwe, ponieważ zakończyła się faza tworzenia studium wykonalności dla linii, za które w połowie zapłacił Wielkopolski Urząd Marszałkowski. Dlatego pojawił się przetarg dotyczący zamówienia opracowania dokumentacji projektowej w ramach prac przygotowawczych dla projektu pn.: „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp.”. Powstanie też mijanka w Parkowie,
o której więcej pisaliśmy tutaj. Termin składania ofert w przetargu upłynie 29 października. Dokumentacja ma powstać w nieco ponad rok. Realizacja projektu w przyszłości ma wpłynąć na większe możliwości organizowania siatki połączeń aglomeracyjnych z Obornik. Wpłynie to także na płynność ruchu pociągów dalekobieżnych poruszających się po linii 354 na odcinku Poznań - Piła.