Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Polsko-ukraińska koncepcja przebudowy przejścia granicznego w Dorohusku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Polsko-ukraińska koncepcja przebudowy przejścia granicznego w Dorohusku
fot. Janusz J., CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.orgStacja kolejowa w Dorohusku
W drugiej połowie zeszłego roku zrealizowane zostały wszystkie zaplanowane prace infrastrukturalne na trasach prowadzących do przejść granicznych z Ukrainą. PKP PLK zapowiadają kolejne, dużo większe inwestycje. Jedną z najważniejszych będzie przebudowa linii nr 7 pomiędzy Chełmem a Dorohuskiem.

Krajowy zarządca infrastruktury potwierdził, że zrealizował wszystkie zaplanowane na drugie półrocze 2023 r. prace na trasach biegnących do przejść granicznych z Ukrainą. I tak na granicznej stacji w Medyce naprawę główną przeszły dwa tory o europejskim prześwicie 1435 mm (linia nr 91), wymienione zostały też cztery rozjazdy. Na szerokotorowej linii nr 92 łączącej Medykę z Przemyślem również zmodernizowane zostały dwa tory w obrębie stacji Medyka wraz z przylegającymi rozjazdami.

Kolejne prace na magistrali E20

Na linii nr 7 łączącej Warszawę z Dorohuskiem PLK przeprowadziły natomiast naprawę główną jednego z torów na stacji Chełm oraz na odcinku Chełm Wschodni – Brzeźno. Kontynuowane były też roboty na szerokotorowej linii nr 63 Dorohusk – Chełm. – – Ponadto odtworzone zostało połączenie z Polski na Ukrainę Hrebenne – Rawa Ruska – przypomina Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Wykorzystuje to prywatny przewoźnik SKPL Cargo, który we współpracy z Kolejami Ukraińskimi (UZ) uruchomił przesiadkowe kursy Warszawa – Rawa Ruska – Lwów i dalej w głąb Ukrainy z wykorzystaniem otwartej linii nr 69. Łączne koszty wszystkich tych prac sięgnęły 38 mln zł.

PLK zapowiadają też kolejne roboty mające wpłynąć na poprawę jakości komunikacji między Polską a Ukrainą. Najważniejszym przedsięwzięciem w tym zakresie ma być zapowiadana już ponowna modernizacja wschodniego odcinka magistrali E30 pomiędzy Rzeszowem a Medyką (normalnotorowa linia nr 91 i szerokotorowa 92). – Projekt znajduje się w Krajowym Programie Kolejowym do roku 2030 i uzyskał dofinansowanie CEF – podkreśla nasz rozmówca. Jego wartość wyliczona została na 261 mln zł. Poza skróceniem czasu przejazdu roboty mają przynieść poprawę parametrów szczególnie istotnych dla przewoźników towarowych. Wśród nich są wydłużenie długości torów stacyjnych do 750 m w torze normalnym i 1050 m w torze szerokim czy rozwój infrastruktury przeładunkowej.

Duże zmiany w Dorohusku

Na razie trudno mówić o konkretnych terminach realizacji inwestycji, bo póki co zakładane jest stworzenie dokumentacji projektowej. Polskie Linie Kolejowe planują też prace przygotowawcze dotyczące przebudowy linii nr 7 pomiędzy Lublinem a Dorohuskiem. – W ramach zadania opracowane zostanie studium wykonalności dla odcinka Lublin – Dorohusk – Jagodyn – Kowel oraz koncepcja zagospodarowania terenu przejścia granicznego – usłyszeliśmy. Zarządca infrastruktury zaznacza, że przedsięwzięcie będzie realizowane we współpracy ze stroną ukraińską, a środki z unijnego instrumentu CEF są już zagwarantowane. W KPK założono na ten cel 30 mln zł.

Oprócz studium wykonalności opracowana ma zostać koncepcja programowo-przestrzenna dla wybranego wariantu inwestycji. – Elementem projektu jest też przygotowanie materiałów do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – mówi Karol Jakubowski. Także w tym przypadku póki co nie można mówić o konkretnych datach prowadzenia robót budowlanych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Orange Polska zajmie się linią Otwock - Lublin. Prawie 70 mln zł

Infrastruktura

Warszawa: PLK zapowiadają przetarg na przebudowę torów z Wawra do Otwocka

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Orange Polska zajmie się linią Otwock - Lublin. Prawie 70 mln zł

Infrastruktura

Warszawa: PLK zapowiadają przetarg na przebudowę torów z Wawra do Otwocka

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5