Jak zapowiada PKP Polskie Linie Kolejowe, wybudowana zostanie łącznica między liniami nr 7 i 68. Powstanie ona głównie dla obsługi ruchu towarowego. Prace wykonane będą w trakcie przebudowy odcinka linii nr 7.
Dokończą prace między Dęblinem a Lublinem
Po dłuższym okresie przerwy, w mijającym miesiącu ruszyły prace między Dęblinem a Lublinem. Na pozostawiony przez firmę Astaldi plac budowy wejdą spółki Budimex (odcinek Dęblin – Nałęczów) i Trac Tec Construction (Nałęczów – Lublin). Jak zapowiada PKP PLK, od września tego roku linia ma być przejezdna. Prace mają zakończyć się za niespełna 2 lata. Więcej można przeczytać
tutaj. Koncepcja nowej łącznicy
Zakres inwestycji zostanie rozszerzony o budowę łącznicy między linią nr 7 Warszawa Wschodnia – Dorohusk a linią nr 68 Lublin – Przeworsk. – W ramach dokończenia modernizacji odcinka Dęblin – Lublin PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują jednotorową łącznicę o długości ok. pół kilometra pomiędzy linią kolejową nr 7 a linią kolejową nr 68. Tory zostaną ułożone na zachowanym, dawnym nasypie kolejowym zlokalizowanym na gruncie należącym do PKP S.A. Nad torem zawieszona zostanie sieć trakcyjna. Prędkość z jaką pociągi pojadą po łącznicy wyniesie 60 km/h. Dzięki inwestycji PLK pociągi towarowe nie będą wjeżdżały na stację Lublin. Będą również lepsze możliwości obsługi ruchu pasażerskiego – informuje „Rynek Kolejowy” Magdalena Janus z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Pomysł sprzed lat
Powstanie krótkiego odcinka sieci kolejowej w Lublinie było również tematem kampanii samorządowej. Przedsięwzięcie to było promowane przez Zjednoczoną Prawicę w kontekście budowy kolei metropolitarnej, o czym więcej można przeczytać
tutaj. Fotografie przedstawiają teren kolejowy, głównie nasyp, między liniami 7 a 68. Zostały wykonane w styczniu 2019 r.