Kraków ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji oraz projektu budowlanego dla budowy przystanku kolejowego Kraków Prądnik Czerwony. W pobliżu inwestycji ma się znaleźć również parkingu typu Park & Ride dla samochodów oraz rowerów. Nowy przystanek obsługiwać będzie pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w województwie małopolskim.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu koncepcyjnego i budowlanego dla zadania „Budowa przystanku kolejowego SKA Kraków Prądnik Czerwony wraz z budową parkingu typu Park & Ride”. Nowy przystanek zlokalizowany będzie na linii kolejowej nr 8 Kraków Główny – Warszawa Zachodnia, na terenie Krakowa w dzielnicy Prądnik Czerwony.
Najpierw koncepcjeMiasto oczekuje od wykonawcy przygotowania 3 wariantów inwestycji, które będą zróżnicowane w zakresie sposobu obsługi pasażerów – koncepcja ma wskazywać optymalne elementy komunikacji pionowej w postaci wind, pochylni i schodów zwykłych. Wykonawca będzie musiał również przedstawić warianty parkingu po północnej stronie linii kolejowej nr 8, pomiędzy liniami kolejowymi nr 8 i 95 oraz po południowej stronie linii kolejowej nr 95 oraz możliwości jego rozbudowy jako obiektu kubaturowego.
Koncepcje oceni Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, Rada Dzielnicy III Prądnik Czerwony, PKP PLK, Zespół Zadaniowy ds. audytów rowerowych w Mieście Krakowie, Zespół Konsultacyjny ds. Dostępności Infrastruktury Miejskiej do Potrzeb Osób Niepełnosprawnych. W kolejnym kroku wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzania konsultacji społecznych. Po wykonaniu tych zadań pojawi się finalna koncepcja, do której w dalszym toku wykonawca opracuje dokumentację projektową i pozyska niezbędne zgody.
Perony w dzielnicy Prądnik CzerwonyInwestycja ma polegać na budowie dwóch peronów jednokrawędziowych (zewnętrznych) wraz z budową systemu odwodnienia. Długość peronów wyniesie 200 m każdy, zaś ich wysokość – 0,76 metra od główki szyny. Perony zostaną wyposażone w wiaty w kolorystyce PKP PLK – w jednym z wariantów wykonawca zaprojektuje zadaszenie ciągłe peronów w postaci wiaty lub hali, przynajmniej na 25% długości peronów. W ramach małej infrastruktury pojawią się ławki, tablice informacyjne, kosze na śmieci, oświetlenie LED-owe. Perony zostaną dodatkowo ogrodzone.
Dostęp do przystanku mają zapewnić windy osobowe o pojemności min. 12 osób, o konstrukcji odpornej na warunki atmosferyczne – minimum 1 komplet przy ul. Reduta na każdym z peronów. Poza windami, na perony mają prowadzić dwa komplety schodów obejmujące schody zwykłe o szerokości biegu 3 m, prowadzące z planowanej ul. Iwaszki.
Fot. OpenRailwayMapParking również na elektrykiW ramach inwestycji miasto planuje również wybudować kładki pieszo-rowerowe, zapewniające bezkolizyjną komunikację pomiędzy rejonem ulic Powstańców i Meiera oraz peronami. W ramach inwestycji przewiduje się również budowę ciągów pieszych i rowerowych o szerokości 2 m każdy, zapewniających powiązania komunikacyjne przystanku osobowego Kraków Prądnik Czerwony i parkingów B+R z drogami publicznymi. Wykonawca będzie musiał zapewnić ciągłość układu rowerowego od ulicy Meiera do drogi rowerowej wzdłuż ulicy Strzelców.
Tuż obok kładki pieszo-rowerowej ma się znaleźć parking rowerowy na 60 miejsc. Miasto zakłada jego zadaszenie. Ma on być zlokalizowany po obu stronach linii kolejowej nr 8. Z kolei w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku znajdzie się parking samochodowy P+R z minimalną liczbą 200 miejsc postojowych. Co ciekawe, znaleźć ma się na nim 6 stanowisk do ładowania pojazdów elektrycznych.
Opracowywanie koncepcji wraz z projektem ma trwać do 6 sierpnia 2018 roku. Termin składania ofert mija 19 kwietnia 2017 roku. Zamawiający oceni je pod kątem ceny – 60%, doświadczenia osób wskazanych do realizacji zamówienia – 30% oraz okresu gwarancji – 10%.