W Szwecji i w Niemczech powstaje wstępna koncepcja przyszłego podmorskiego tunelu kolejowego łączącego brzegi obu tych państw. Odcinek podbałtycki ma liczyć około 100 kilometrów i byłby najdłuższym tunelem podmorskim na świecie – donosi "Onet". Tunel przewidywany jest dla szybkiej kolei łączącej Sztokholm z Berlinem.
Prace studyjne nad taką przyszłą inwestycją prowadzą między innymi specjaliści z firmy Skanska. Koszt budowy tunelu szacowany jest na 12 miliardów euro – czytamy na portalu.
Jak podaje "Onet", zainteresowanie udziałem w powstaniu takiego tunelu wyrazili również Norwedzy. Ich zdaniem powinna powstać transkontynentalna linia kolejowa łącząca: Oslo, Göteborg, Sztokholm, Kopenhagę, Berlin, Monachium, Pragę i Wenecję. Koszt jej budowy podzielony byłby na wszystkie zainteresowane nią państwa. Będzie jednak on tak duży, że obok pieniędzy publicznych, konieczne jest wciągnięcie w inwestycję prywatnego kapitału.