Przy Alei Wyzwolenia w Rzeszowie widać już perony przystanku Rzeszów Zachodni, który usprawni komunikację na trasach Kraków – Rzeszów i Ocice/Kolbuszowa – Rzeszów. Nowy obiekt ułatwi też podróże w aglomeracji, m.in. dojazd do dzielnicy Staromieście.
Wykonawca układa płyty przy jednym z dwóch peronów. Trwa budowa ściany oporowej, schodów i pochylni dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przystanek wyposażony będzie w wiaty, ławki oraz oznakowanie i tablice informacyjne. Na peronach zamontowana zostanie antypoślizgowa nawierzchnia i linie naprowadzające, które ułatwiają poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, komunikację ułatwi winda oraz pochylnia.
Nowe mosty – sprawna podróż
Przy nowym przystanku Rzeszów Zachodni PLK przebudują trzy mosty kolejowe. Obecnie trwają prace przy dwóch obiektach. W nocy z 17 na 18 listopada zamontowano już nową 160-tonową konstrukcję na jednym z obiektów. Prace wymagały użycia specjalistycznego dźwigu. Zaplanowano je tak, aby do minimum ograniczyć zmiany w ruchu samochodów. Obecnie instalowane są sieci energetyczne i teletechniczne. Jeszcze w listopadzie podobna konstrukcja zostanie umieszczona na drugim moście. W styczniu wykonawca przystąpi do przebudowy trzeciego mostu.
Zmienia się stacja Rzeszów Główny
Polskie Linie Kolejowe kontynuują prace przy przebudowie stacji Rzeszów Główny. Wykonawca układa nowe tory i montuje elementy sieci trakcyjnej od strony zachodniej. Powstają nowe instalacje energetyczne, teletechniczne i sanitarne.
W połowie 2019 roku rozpocznie się przebudowa centralnej części stacji Rzeszów Główny. Wykonawca przebuduje trzy perony i dostosuje je do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dostęp do nich ułatwią windy i ruchome schody. Kładkę zastąpi przejście pod torami, które połączy centrum Rzeszowa z ulicą Kochanowskiego. Efektem przedsięwzięcia PLK będzie wygodniejsza, pozbawiona barier architektonicznych stacja.
Ostatni etap inwestycji zakłada całkowitą przebudowę wiaduktu kolejowego nad ulicą Batorego. Dużym udogodnieniem dla kierowców będzie poszerzenie jezdni pod wiaduktem do dwóch pasów, ponieważ do tej pory odbywał się tam ruch wahadłowy. Powstanie także chodnik i ścieżka rowerowa. Prace zakończą się w pierwszej połowie 2021 roku.
Inwestycja w Rzeszowie realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Projekt obejmuje trzy stacje: Rzeszów Główny, Szczecin Główny i Gdańsk. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne oraz poprawi się komfort podróżnych. Wartość podpisanej w czerwcu umowy na stację Rzeszów to 205 mln zł netto.
Projekt „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap III Rzeszów Główny” ubiega się o finansowanie ze środków UE POIiŚ 2014-2020.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.