Dzięki rozbudowie urządzeń powstanie Lokalne Centrum Sterowania dla odcinka Sochaczew – Łowicz – Żychlin.
Na stacji Łowicz Główny i przyległych szlakach od września 2021 r. prowadzenie ruchu pociągów umożliwiają komputerowe urządzenia. Nowoczesne systemy zastąpiły układy mechaniczne, w które były wyposażone 3 stare nastawnie.
LCS dla 50 kilometrów magistrali E20Teraz, w nowej nastawni, powstanie Lokalne Centrum Sterowania, z której dyżurni ruchu będą śledzić na monitorach pociągi na ok. 50-kilometrowym odcinku Sochaczew – Łowicz – Żychlin (na trasie Warszawa – Poznań).
Już teraz, dzięki kamerom na przejazdach, kolejarze mają stały podgląd na przejazdy kolejowo-drogowe w Łowiczu. Docelowo nadzór obejmie 33 skrzyżowania dróg z torami między Sochaczewem a Żychlinem.
– Lokalne Centrum Sterowania obejmie nie tylko Łowicz Główny, ale też stacje Bednary, Jackowice, Żychlin oraz przystanki osobowe Nowa Sucha, Kęszyce, Jasionna Łowicka, Mysłaków, Niedźwiada Łowicka, Zosinów. Wyposażanie i rozbudowa obiektu w Łowiczu oraz budowa urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na odcinku Sochaczew- Żychlin zakończy się III kwartale 2022 roku – czytamy w komunikacie prasowym PKP PLK.
Łowicz Główny powoli do końca
Tymczasem postępują
też mocno opóźnione prace na stacji, za które odpowiedzialna jest spółka Trakcja. Obecnie w Łowiczu Głównym podróżni korzystają z dwóch nowych, wyższych peronów dostosowanych do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prace w nowym przejściu podziemnym i oddanie do użytku wind wykonawca planuje zakończyć w połowie roku.
Większe bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz sprawną komunikację w mieście umożliwi nowy wiadukt drogowy nad linią kolejową w ciągu ul. 3 Maja i ul. Warszawskiej. Zakończono już budowę głównej konstrukcji nad torami. Realizowane są prace wykończeniowe na wiadukcie. Oddanie wiaduktu do użytku zaplanowano w III kwartale tego roku.
Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” warty jest ponad 2 mld zł. Wykonywany jest z wykorzystaniem środków z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Zasadnicze prace planowane są do końca 2022 r. W ramach prac wprowadzono dodatkowe wzmocnienia gruntu i przebudowę podziemnych instalacji, niezaznaczonych wcześniej na mapach. Zwiększył się zakres robót.