11 tramwajów Alstom Citadis jest już w pełni gotowych do rozpoczęcia kursów po linii tramwajowej w Dubaju. Projekt budowy linii o długości blisko 11 km jest już na ostatniej prostej.
Pojazdy wyruszą do regularnej obsługi trasy w listopadzie tego roku. Będą obsługiwały trasę o długości 10,6 km, na której znajdzie się 7 przystanków. To pierwsza faza projektu budowy tramwaju w Dubaju. Linia będzie szczególna pod względem bezpieczeństwa. Na każdym przystanku, wzdłuż jego krawędzi, znajdzie się specjalna ściana z drzwiami, które będą otwierane tylko w momencie, gdy podjedzie tramwaj i gdy drzwi tramwaju zostaną otwarte. Przy każdym zatrzymaniu tramwaju, drzwi pojazdu będą znajdowały się na wysokości drzwi peronowej ściany, dlatego zostanie całkowicie wykluczona możliwość wejścia na tory. Podobne rozwiązanie stosowane jest m. in. na wybranych stacjach paryskiego metra.
- Postanowiliśmy, że naszym priorytetem będzie bezpieczeństwo pasażerów, dlatego zdecydowaliśmy się na specjalne ściany z dzwiami wzdłuż krawędzi przystanków. Zdecydowaliśmy się także zasilanie z trzeciej szyny w systemie APS - informuje RTA - zarządca transportu i dróg w Dubaju. Dodatkowo sieć tramwajowa na wielu odcinkach będzie grodzona, a przejścia na drugą stronę torów będą możliwe tylko w wyznaczonych miejscach.
Na wszystkich skrzyżowaniach i w rejonach przejść dla pieszych tramwaj będzie uprzywilejowany. Dodatkowo tramwaj będzie na dwóch przystankach stykał się ze stacjami metra, gdzie będzie można bezpośrednio przesiąść się do podziemnej kolei.
Tramwaje będą kursowały przez 20 godzin na dobę - od 5 rano do 1 w nocy. W godzinach szczytu pojazdy będą jeździły z częstotliwością co 6 minut, a poza szczytem co 8 - 10 minut. Prędkość handlowa pojazdu jest szacowana na 21,44 km/h. Pojazdy będą rozpędzały się do 50 km/h.
W drugiej fazie projektu powstaną 4 km linii, na których zostanie zbudowanych 6 przystanków. Wówczas zostanie zamówionych jeszcze 14 tramwajów, aby zapewnić odpowiednią częstotliwość kursowania na całej linii.