Trwa modernizacja linii kolejowej z Olsztyna do Olsztynka. Wykonawca wymienił tory i przystąpił do budowy dwóch nowych przystanków kolejowych w Olsztynie. Intensywne prace są również przy modernizacji peronów na stacjach i przystankach – informuje PKP PLK.
Trwają zaawansowane prace przy modernizacji blisko 30-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Olsztynka do Olsztyna. Pracuje ciężki sprzęt, w tym 165-metrowa oczyszczarka, która umożliwia sprawne oczyszczenie i wbudowanie kruszywa w torowisko. Są już nowe tory w centrum miasta. Wymieniono już 15 kilometrów szyn oraz 22 tys. podkładów. Oczyszczono ponad 30 tys. ton materiałów – informuje PLK.
Nowe przystanki w Olsztynie
Wykonawca przystąpił do prac przygotowawczych związanych z budową nowych dwóch przystanków w Olsztynie. Dzięki nim mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei. Zaawansowane prace toczą się przy przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Dajtki. Prowadzone są prace ziemne. W następnym tygodniu wykonawca rozpocznie układanie ścian peronowych. Na przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Śródmieście wykonawca przygotował wykopy pod fundamenty słupów trakcyjnych oraz prowadzi roboty przygotowawcze.
Trwa także modernizacja obiektów dla pasażerów na stacjach i przystankach. Na stacji Olsztyn Zachodni zdemontowano konstrukcję peronu nr 1. Nowe perony powstają także w Gągławkach, Bartągu, Gryźlinach, Stawigudzie i Olsztynku. Wykonawca stawia ściany, które tworzą zarys obiektów.
Łącznie przebudowanych zostanie 7 peronów na przystankach i stacjach. Perony będą wyższe i wyposażone w nawierzchnię antypoślizgową, co ułatwi pasażerom wsiadanie do pociągów. PLK zainstalują na nich wiaty, ławki, tablice informacyjne i funkcjonalne oświetlenie. Wszyscy pasażerowie, również osoby o ograniczonej mobilności, m.in. dzięki pochylniom wygodniej skorzystają z dostępu do pociągów. Na przystankach przewidziane zostały także stojaki rowerowe.
Ponad ćwierć miliarda zł
Po pracach wzrośnie prędkość na linii. Pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h, a miejscami nawet do 140 km/h. Skróci się czas przejazdu pomiędzy Olsztynem a Działdowem. Wpłynie to na poprawę przepustowości linii i możliwość prowadzenia większej liczby pociągów. W ramach modernizacji poprawi się również poziom bezpieczeństwa na łącznie 47 przejazdach kolejowo-drogowych. Nowe urządzenia pojawią się na 24 skrzyżowaniach drogi z torami. Na 22 z nich przejazdy zabezpieczy sygnalizacja świetlna.
Modernizacja trasy kolejowej z Olsztyna do Działdowa prowadzona jest w ramach zadania „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość robót to prawie 260 mln zł – informuje PLK.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.