Na stacjach w Głownie i Strykowie budowane są kładki z windami na perony, które zwiększą dostępność do pociągów kursujących między Łodzią i Łowiczem. Prace realizowane bezpośrednio nad torami wymagają zmian w ruchu pociągów na trasie z Łodzi do Łowicza.
W Głownie i Strykowie prace budowlane wchodzą w zasadniczą fazę. Przygotowane zostały fundamenty pod budowę betonowych podpór, na których osadzona zostanie główna konstrukcja przeprawy nad torami. Każda z kładek będzie liczyła około 42 m długości oraz około 3 m szerokości.
Kładki na stacjach w Głownie i Strykowie zwiększą dostępność do pociągów kursujących między Łodzią i Łowiczem. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, podróżnym z ciężkim bagażem, opiekunom z dziećmi w wózkach lepszy dostęp do pociągów zapewnią windy. Będzie dogodne połączenie stacji z miastem.
Konieczna komunikacja zastępcza
Budowa konstrukcji nośnych w Głownie i Strykowie bezpośrednio nad torami, podtrzymujących ją podpór, a także remont mostu kolejowego w Głownie (w ramach oddzielnego zadania) wymagają wprowadzenia zmian w ruchu pociągów. Od 11 lipca na odcinek Zgierz – Łowicz Główny za wszystkie pociągi ŁKA kursujące na tej trasie wyjechały autobusy. Zmiany zostały uwzględnione w rozkładach jazdy. Informacje są również dostępne na portalpasazera.pl.
Podróżni i mieszkańcy skorzystają z nowych kładek w Głownie i Strykowie w 2023 roku.
Prace w Głownie i Strykowie są realizowane w ramach projektu o wartości ok. 50 mln zł netto „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”. Zadanie jest współfinansowane w 85 proc. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Projekt obejmuje również budowę nowego przystanku Pabianice Północ i przebudowę dworca Zduńska Wola.
Lepsza obsługa na stacji i dworcu w Zduńskiej Woli
Na stacji Zduńska Wola prace realizowane wspólnie z miastem zwiększą funkcjonalność dworca. Powstanie zadaszenie na trasie do przejścia podziemnego, nowe jezdnie i chodniki.
Roboty rozpoczęły się w czerwcu. Remont przechodzi elewacja budynku i wnętrze dworca. Prace nie wpływają na dostęp podróżnych do pociągów.
Po modernizacji budynek stanie się bardziej funkcjonalny. Zapewni to nowy układ kas biletowych oraz połączenie poczekalni z częścią komercyjną. Łączenie podróży koleją i innymi środkami transportu zapewni budowa stanowisk dla autobusów, miejsca parkingowe oraz stojaki dla rowerów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.