Partnerzy serwisu:
Pasażer

Powrót Kiepury? PKP IC planuje pociąg Warszawa – Bruksela

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Powrót Kiepury? PKP IC planuje pociąg Warszawa – Bruksela
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
PKP Intercity chce włączyć się w koncepcję europejskich połączeń Trans Europe Express 2.0, uruchamiając połączenia Warszawa – Berlin – Bruksela.

Pandemia koronawirusa spowolniła, ale nie zatrzymała renesansu międzynarodowych pociągów nocnych przewozów po Europie. W ubiegłym tygodniu pisaliśmy, że Koleje Niemieckie (DB), Koleje Szwajcarskie (SBB), Koleje Austriackie (ÖBB) i Koleje Francuskie (SNCF) porozumiały się co do konkretnych działań w tym kierunku. Dzisiejsza „Rzeczpospolita” donosi, że do współpracy chce przystąpić PKP Intercity.

Potwierdza to „Rynkowi Kolejowemu” Agnieszka Serbeńska z biura prasowego przewoźnika. – PKP Intercity planuje współpracować w zakresie koncepcji połączeń Trans Europe Express 2.0 z przewoźnikami zagranicznymi i organami Unii Europejskiej w celu uruchomienia połączeń na trasie Warszawa – Berlin – Bruksela – poinformowała, podkreślając, że PKP Intercity współpracuje już ze spółką OBB w zakresie pociągów nocnych.

– Uruchamiany jest nocny pociąg Chopin relacji Warszawa – Kraków – Wiedeń prowadzący również grupy wagonów do Pragi i Budapesztu. Drugim połączeniem nocnym z krajami europejskimi jest pociąg NightJet relacji Wiedeń – Wrocław – Berlin prowadzący także grupy wagonów z Budapesztu i Przemyśla. Pociągi te wpisują się w rozwój połączeń nocnych w Europie – podkreśla przedstawicielka PKP Intercity.

Inicjatywę poprał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. – Przyszła realizacja sieci nocnych połączeń jest jednym z elementów przewidywanych do wdrożenia w ramach rozwoju transportu kolejowego w Polsce – powiedział „Rzeczpospolitej.

Warto przypomnieć, że pociągi PKP Intercity już jeździły do Brukseli. W 2004 roku uruchomiony został pociąg EN Jan Kiepura z komfortowymi wagonami m.in. sypialnymi WLABdmnu z bardzo nowoczesnym przed przeszło dekadą wyposażeniem – choćby plazmowym telewizorem czy czytnikiem płyt DVD. Z czasem zmieniała się i relacja pociągu, i jego ranga. Kursował m.in. do Amsterdamu, Bazylei i Oberhausen. Potem skrócono do Kolonii a w 2016 roku – zlikwidowano.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Śpisz w pociągu i... zarabiasz. Czy to praca marzeń?

Pasażer

Nowy pociąg Warszawa - Kijów nie będzie dotowany

Prawo i polityka

Finlandia: VR kupują piętrowe wagony sypialne i autokuszetki

Tabor i technika

Zobacz również:

Śpisz w pociągu i... zarabiasz. Czy to praca marzeń?

Pasażer

Nowy pociąg Warszawa - Kijów nie będzie dotowany

Prawo i polityka

Finlandia: VR kupują piętrowe wagony sypialne i autokuszetki

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5