Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poważne prace modernizacyjne na linii radomskiej nie wszędzie się rozpoczęły

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poważne prace modernizacyjne na linii radomskiej nie wszędzie się rozpoczęły
Fot. Michał SzymajdaStacja Czachówek Południowy
PKP PLK cały czas ma problem z uzyskaniem decyzji lokalizacyjnych dla modernizacji linii radomskiej na niektórych odcinkach.

Sprawa wyszła przy okazji interpelacji poselskiej posła Andrzeja Kosztowniaka. Wcześniej wiedział już o przesunięciach terminów, o których „Rynek Kolejowy” pisał w tekście z lipca 2018 pt. "Poważne prace budowlane na linii do Radomia nie mogą się rozpocząć".

Tym razem PKP PLK ponownie nie ma dla posła dobrych informacji. Zarządca infrastruktury wskazuje, że uzyskanie wszystkich pozwoleń na modernizację odcinka Warka – Radom przeciągnie się jeszcze a roboty modernizacyjne ruszą dopiero wraz z marcową korektą rozkładu jazdy pociągów, którą zapowiedziano na 10 marca 2019. Najpierw planuje się tam prace na fragmencie linii od Strzyżyny do Radomia.

– Przesunięcie terminów uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej w stosunku do podawanych we wcześniejszej korespondencji wynika z przedłużających się uzgodnień – napisało Ministerstwo Infrastruktury. Zdaniem resortu opóźnienie w realizacji inwestycji wynosi obecnie, tak jak pół roku temu, 2 miesiące, ale nic nie zagraża terminowemu jej zakończeniu w II kwartale 2021.

Niestety, poważne prace modernizacje wciąż nie mogą się zacząć także na odcinku Czachówek Południowy – Radom. Nie chcąc marnować czasu, PKP PLK przeprowadzi tu prace rozbiórkowe i mniejsze prace budowlane. Pomiędzy stacjami od września 2018 r. prowadzone są roboty budowlane w oparciu o zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę. Do tej pory zdemontowano prawie cały tor nr 2 oraz sieć trakcyjną, a także usunięto stary tłuczeń pod torem nr 2 z wyłączeniem stacji Chynów, gdzie pozostawiono część infrastruktury w celu umożliwienia krzyżowania się pociągów.

– Ponadto zdemontowany został tor nr 101 w st. Warka oraz tor nr 4 w st. Chynów. Rozebrano jedną krawędź peronową na przystankach osobowych Sułkowice, Krężel i Michalczew oraz cały peron jednokrawędziowy na p.o. Gośniewice. Rozpoczęto budowę nowych peronów, przebudowę przepustów kolejowych, stawiane są nowe słupy sieci trakcyjnej na zamontowanych fundamentach palowych. Ponadto prowadzone są roboty ziemne – podał resort za informacją od PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5