PKP PLK cały czas ma problem z uzyskaniem decyzji lokalizacyjnych dla modernizacji linii radomskiej na niektórych odcinkach.
Sprawa wyszła przy okazji interpelacji poselskiej posła Andrzeja Kosztowniaka. Wcześniej wiedział już o przesunięciach terminów, o których „Rynek Kolejowy” pisał w tekście z lipca 2018 pt.
"Poważne prace budowlane na linii do Radomia nie mogą się rozpocząć".
Tym razem PKP PLK ponownie nie ma dla posła dobrych informacji. Zarządca infrastruktury wskazuje, że uzyskanie wszystkich pozwoleń na modernizację odcinka Warka – Radom przeciągnie się jeszcze a roboty modernizacyjne ruszą dopiero wraz z marcową korektą rozkładu jazdy pociągów, którą zapowiedziano na 10 marca 2019. Najpierw planuje się tam prace na fragmencie linii od Strzyżyny do Radomia.
– Przesunięcie terminów uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej w stosunku do podawanych we wcześniejszej korespondencji wynika z przedłużających się uzgodnień – napisało Ministerstwo Infrastruktury. Zdaniem resortu opóźnienie w realizacji inwestycji wynosi obecnie, tak jak pół roku temu, 2 miesiące, ale nic nie zagraża terminowemu jej zakończeniu w II kwartale 2021.
Niestety, poważne prace modernizacje wciąż nie mogą się zacząć także na odcinku Czachówek Południowy – Radom. Nie chcąc marnować czasu, PKP PLK przeprowadzi tu prace rozbiórkowe i mniejsze prace budowlane. Pomiędzy stacjami od września 2018 r. prowadzone są roboty budowlane w oparciu o zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę. Do tej pory zdemontowano prawie cały tor nr 2 oraz sieć trakcyjną, a także usunięto stary tłuczeń pod torem nr 2 z wyłączeniem stacji Chynów, gdzie pozostawiono część infrastruktury w celu umożliwienia krzyżowania się pociągów.
– Ponadto zdemontowany został tor nr 101 w st. Warka oraz tor nr 4 w st. Chynów. Rozebrano jedną krawędź peronową na przystankach osobowych Sułkowice, Krężel i Michalczew oraz cały peron jednokrawędziowy na p.o. Gośniewice. Rozpoczęto budowę nowych peronów, przebudowę przepustów kolejowych, stawiane są nowe słupy sieci trakcyjnej na zamontowanych fundamentach palowych. Ponadto prowadzone są roboty ziemne – podał resort za informacją od PKP PLK.