Oferty w przetargu na jeden z największych od początku roku przetargów PKP PLK złożyło zaledwie trzech wykonawców. Ich wysokości nawet nie zbliżyły się do kosztorysu, przekraczając go nawet dwukrotnie.
Chodzi o wykonanie prac na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka, czyli na północnej obwodnicy kolejowej Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Pierwotnie projekt miał zostać zrealizowany do 2020 roku, ale ponieważ w ubiegłym roku dopiero realizowano studium wykonalności, realizację przesunięto na okres 2020–2022 rok.
Przetarg podzielono na dwa zadania w trybie "projektuj i buduj. Łączny kosztorys to ok. 430 mln zł brutto, a termin realizacji 47 miesięcy.
Więcej o przetargu piszemy tutaj.
W ubiegłym tygodniu PKP PLK otworzyła oferty w przetargu. Jak już wielokrotnie zdarzało się w tym roku, żadna propozycja nie mieści się w kosztorysie. Wpłynęły tylko trzy koperty z ofertami: Trakcji PRKiI, Porr–u oraz konsorcjum Dolkomu z grupy PLK i PRB TOR. Na 1 część zamówienia oferty złożyły wszystkie trzy podmioty; najtańsza jest oferta Porr, która opiewa na 315,6 mln złotych przy wartym 213 mln złotych kosztorysie. Trakcja i Dolkom zaoferowały po 359 mln złotych. Porr zadeklarował skrócenie realizacji do 40 miesięcy, Dolkom do 43 miesięcy a Trakcja do 44 miesięcy.
W zakresie części drugiej zamówienia ofertę złożyła tylko Trakcja PRKiI. Opiewa ona na aż 425 mln złotych, prawie dwukrotnie przekraczając oszacowany na 217 mln złotych kosztorys. Termin realizacji określono na 43 miesiące. Oznacza to, że aby rozstrzygnąć przetarg PLK musi znaleźć ponad 300 milionów złotych dodatkowego finansowania.