Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Potrzebne dodatkowe setki milionów na kolejową obwodnice GOP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Potrzebne dodatkowe setki milionów na kolejową obwodnice GOP
Fot. FAREN, SM42.pl
Oferty w przetargu na jeden z największych od początku roku przetargów PKP PLK złożyło zaledwie trzech wykonawców. Ich wysokości nawet nie zbliżyły się do kosztorysu, przekraczając go nawet dwukrotnie.

Chodzi o wykonanie prac na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka, czyli na północnej obwodnicy kolejowej Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Pierwotnie projekt miał zostać zrealizowany do 2020 roku, ale ponieważ w ubiegłym roku dopiero realizowano studium wykonalności, realizację przesunięto na okres 2020–2022 rok.

Przetarg podzielono na dwa zadania w trybie "projektuj i buduj. Łączny kosztorys to ok. 430 mln zł brutto, a termin realizacji 47 miesięcy. Więcej o przetargu piszemy tutaj.

W ubiegłym tygodniu PKP PLK otworzyła oferty w przetargu. Jak już wielokrotnie zdarzało się w tym roku, żadna propozycja nie mieści się w kosztorysie. Wpłynęły tylko trzy koperty z ofertami: Trakcji PRKiI, Porr–u oraz konsorcjum Dolkomu z grupy PLK i PRB TOR. Na 1 część zamówienia oferty złożyły wszystkie trzy podmioty; najtańsza jest oferta Porr, która opiewa na 315,6 mln złotych przy wartym 213 mln złotych kosztorysie. Trakcja i Dolkom zaoferowały po 359 mln złotych. Porr zadeklarował skrócenie realizacji do 40 miesięcy, Dolkom do 43 miesięcy a Trakcja do 44 miesięcy.

W zakresie części drugiej zamówienia ofertę złożyła tylko Trakcja PRKiI. Opiewa ona na aż 425 mln złotych, prawie dwukrotnie przekraczając oszacowany na 217 mln złotych kosztorys. Termin realizacji określono na 43 miesiące. Oznacza to, że aby rozstrzygnąć przetarg PLK musi znaleźć ponad 300 milionów złotych dodatkowego finansowania.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rozpoczęła się rozbiórka nastawni bramowej w Pyskowicach

Infrastruktura

Rozpoczęła się rozbiórka nastawni bramowej w Pyskowicach

Jakub Madrjas 10 maja 2023

Polregio zostaje na trasie Wrocław – Opole

Pasażer

W końcu jest umowa na przebudowę stacji Katowice Szopienice Północne

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rozpoczęła się rozbiórka nastawni bramowej w Pyskowicach

Infrastruktura

Rozpoczęła się rozbiórka nastawni bramowej w Pyskowicach

Jakub Madrjas 10 maja 2023

Polregio zostaje na trasie Wrocław – Opole

Pasażer

W końcu jest umowa na przebudowę stacji Katowice Szopienice Północne

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5