PLK zamawia dodatkowe prace na niedawno otwartej łącznicy kolejowej w Krakowie. Jak wyjaśnia, chodzi o realizację drobnych udogodnień, które ułatwią obsługę techniczną i utrzymanie obiektu.
Łącznicę kolejową Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki
otwarto w grudniu ubiegłego roku. Wokół projektu pojawiły się kontrowersje – przebudowany w ramach realizacji prac przystanek Zabłocie
czeka kolejna przebudowa, a pociągi dalekobieżne
praktycznie nie przyspieszyły po jej otwarciu. Pociągi regionalne korzystały z łącznicy
tylko do marca, bo wtedy zaczęły się
prace na liniach do Skawiny i Suchej Beskidzkiej.
Okazuje się, że przewidywana przebudowa przystanku Zabłocie i
przystanku Bonarka to nie wszystkie prace, które trzeba będzie wykonać. PLK ogłosiła bowiem postępowanie na wykonanie robót dodatkowych w ramach projektu „Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki”.
– Zamówienie dotyczy realizacji drobnych udogodnień, które ułatwią obsługę łącznicy od strony technicznej i jej bieżące utrzymanie – tłumaczy "RK" Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK. Chodzi m.in. o montaż siatek zabezpieczających przed zagnieżdżaniem się ptaków na niektórych elementach konstrukcyjnych, montaż ogrodzenia szaf sterowania czy instalację elementów asekuracyjnych na dachach, ułatwiających odśnieżanie.
– Konieczność instalacji tego typu dodatkowych elementów wynika z doświadczeń związanych z pierwszymi miesiącami eksploatacji obiektu – dodaje. Prace mają zostać wykonane do końca sierpnia.