Modernizowana w poprzedniej perspektywie unijnej linia kolejowa 213 z Redy na Hel wymaga poprawy przepustowości. Prace będą realizowane po 2023 roku, ale już teraz PKP PLK zleci opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu.
Prace koncepcyjne sfinanowane zostaną z pieniędzy unijnych, o które samorząd województwa pomorskiego
wystarał się w Unii Europejskiej. PLK szacuje, że będą warte ok. 2 mln zł.
– Opracowanie powinno w należyty i dokładny sposób dostarczyć zamawiającemu (…) podstaw do podjęcia decyzji finansowych i rzeczowych odnośnie do realizacji projektu. Opracowanie będzie podstawowym dokumentem dla realizacji całego projektu – rozwiązania i koncepcje w nim zawarte staną się podstawą do opracowania pozostałych elementów dokumentacji i etapów w ramach projektu – pisze zarządca infrastruktury kolejowej.
Na podstawie dokumentacji wybrany zostanie optymalny wariant inwestycyjny, określone zostanie przyszłe źródło finansowania projektu. W praktyce sprawdzone zostanie, w którym miejscu należy na linii dobudować mijanki, gdzie ewentualnie wydłużyć perony, sprawdzona zostanie zasadność elektryfikacji linii.
W 40% istotne w ocenie ofert będzie wykonanie szczegółowych analiz wariantów inwestycyjnych w określonym czasie, w 60% o wyborze twórcy dokumentacji zdecyduje cena. Dokumentacja ma być gotowa do końca 2020 roku. Oferty w przetargu można składać do 24 kwietnia 2019 roku.
W marcu 2019 PKP PLK rozpisała też przetargi na wykonanie
studium wykonalności dla linii do Bytowa oraz
dla PKM Północ.
[Aktualizacja]W przetargu wpłynęło 5 ofert. PKP PLK zdecydowało się na wybór oferty Multiconsult Polska, która warta jest 1,74 mln zł brutto, oferty Infry i Instytutu Kolejnictwa, TPF, BBF były nieco droższe. Oferta konsorcjum IDOM została odrzucona.