Półmetek przekroczyła przebudowa peronów i torów na odcinku Lubartów – Parczew na linii Lublin – Łuków. Nowe perony są na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. Budowane są nowe przystanki Berejów i Laski. Przygotowano nowe tory, wzmacniany jest dwustumetrowy most nad Wieprzem. Inwestycja warta jest 90 milionów złotych.
W Berejowie kończy się budowa nowego przystanku. Dodatkowy przystanek będzie również w Laskach. Widać już betonowe konstrukcje peronów. Wykonawca ułoży nawierzchnię i zamontuje instalacje. Zamontowane zostaną wiaty oraz ławki. Czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem jazdy ułatwią orientację w podroży. Nowe przystanki zwiększą dostęp do kolei na trasie Lublin – Łuków.
Na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica są już wyższe perony. Wyposażono je w nowe wiaty, ławki, gabloty na rozkłady jazdy oraz czytelne oznakowanie. Zamontowano oświetlenie. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano dogodne dojścia. Budowane są perony w Gródku i Zabielu. W Gródku budowane jest dojście dla podróżnych. Na przystanku Zabiele powstaje oświetlenie peronu oraz chodniki.
Monumentalny most nad Wieprzem do remontu
Na stacji Parczew prace obejmują 2 perony oraz układ torowy. Wykonano ścianki peronu wyspowego. Na przygotowanym terenie ułożono już 2 nowe tory oraz 8 rozjazdów, kontynuowane są dalsze prace torowe. Budowa nowego peronu rozpoczęła się także na przystanku Parczew Kolejowa. Remontowany jest dwustumetrowy most nad Wieprzem w Lubartowie. To największa i najważniejsza przeprawa kolejowa na odcinku Lubartów – Parczew. Wzmacniana jest konstrukcja mostu. Kończy się remont podpór i przyczółków. Stalowa kratownica pokryta została powłoką antykorozyjną. Na moście zostanie ułożony nowy tor.
– Zaawansowanie prac między Lubartowem a Parczewem na linii Lublin – Łuków nr 30 zapowiada na koniec roku powrót pociągów. Mieszkańców powiatu lubartowskiego i parczewskiego z pewnością ucieszy możliwość atrakcyjnych podróży koleją m.in. z Parczewa do Lublina. Inwestycja, to również impuls do rozwoju regionu, gdyż zwiększone możliwości kolejowej trasy pozwolą na sprawny przewóz towarów – powiedział Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.
Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd pociągów, m.in. składów towarowych o większym nacisku, tj. 221 kN/oś. Prace na linii obejmują też 14 innych obiektów, w tym 8 mostów. Dzięki inwestycji transport kolejowy na Lubelszczyźnie stanie się bardziej efektywny i konkurencyjny względem innych środków transportu.
Roboty na ponad 26 km linii
Nowy tor jest ułożony na odcinku Brzeźnica Bychawska – Lubartów. Specjalistyczne maszyny uzupełniają tłuczeń i podbijają tor. Postępują prace między Parczewem a Brzeźnicą Bychawską, gdzie na wcześniej przygotowanym podtorzu ułożono podkłady. Dzięki pracom między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Skróci się czas przejazdu pociągów.
Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów. Prace, które zapewnią wznowienie ruchu pociągów, zakończą się w grudniu. W 2022 r. zakończą się pozostałe roboty.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.