PKP Intercity musiało unieważnić połowę przetargu na w sumie 76 napraw okresowych P4 z modernizacją lokomotyw EU07 i EP07.
Ogłoszony w listopadzie przetarg
podzielony był na dwa zadania – oba dotyczyły 38 elektrowozów serii EP/EU07. W każdym z nich przewoźnik określił budżet na 35,5 mln zł brutto. Jak już
informowaliśmy, zgłosiło się dwóch chętnych – po jednym na każde zadanie – ale obaj przekroczyli budżet.
W pierwszym zadaniu jedynym oferentem był Olkol, który zaproponował naprawy w 80 dni, z gwarancją na 36 miesięcy, za 57,7 mln zł brutto. Natomiast w zadaniu drugim Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego z Gdańska zaproponowały wykonanie napraw P4 w 82 dni kalendarzowe i gwarancję na 24 miesiące za 40,6 mln zł brutto.
Zgodnie z przypuszczeniami PKP Intercity zaakceptowały ofertę ZNTKiM, podnosząc budżet. Jednak w zadaniu pierwszym, oferta Olkolu była zbyt droga. PKP Intercity zdecydowało się unieważnić tę część postępowania, wyjaśniając, że nie może w sposób tak znaczący podnieść budżetu.