Po dziewięciu miesiącach modernizacja stacji Ełk jest zaawansowana w 40%. Na budowie pracuje codziennie średnio ok. 140 jednostek sprzętu i blisko 400 osób.
Obecnie trwają prace konstrukcyjne przy wiaduktach, montaż szyn i konstrukcja sieci trakcyjnej. Trwa budowa nowego tunelu pod peronami. Powstały już trzy nowe krawędzie peronowe dla pasażerów (dwie na stacji Ełk oraz jedna na przystanku Ełk Szuba ). Powstaje także Centrum Lokalnego Sterowania Ruchem Kolejowym.
– Front prac na stacji Ełk jest w pełni rozwinięty. Prace trwają praktycznie na całej długości stacji – mówi Maciej Olek – Dyrektor Dywizji Budownictwa Kolejowego Budimex. Umowę w systemie projektuj i buduj na modernizację stacji Ełk podpisaliśmy 26 sierpnia 2021 roku. Termin realizacji zamówienia wynosi 28 miesięcy. Okres gwarancji wynosi 5 lat. Po stacji Czechowice Dziedzice i stacji Warszawa Zachodnia – węzeł Ełk jest kolejnym realizowanym przez Budimex SA – dodaje Maciej Olek.
Zakresem inwestycji objęte jest:
- przebudowa torów kolejowych o łącznej długości 38,3km (w tym 3,8 w opcji) wraz z podtorzem i odwodnieniem oraz urządzeniami Sterowania Rychem Kolejowym na stacji Ełk Osobowy oraz Ełk Towarowy
- zabudowa 118 rozjazdów (w tym 2 w opcji)
- budowa 5 peronów (w tym 2 opcji); łącznie 2600mb krawędzi (400mb w opcji) dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z pełną infrastrukturą
- przebudowa sieci trakcyjnej oraz sieci i linii z urządzeniami elektroenergetyki kolejowej,
- budowa budynku nastawni dysponującej na stacji Ełk z nowymi urządzeniami
- przebudujemy infrastrukturę sanitarną, sieć kanalizacji deszczowej oraz sieci teletechniczne.
W zakresie obiektów inżynieryjnych przewidziana jest budowa:
- 4 Wiadukty Kolejowe
- 1 Wiadukt Drogowy
- 1 Most Kolejowy
Wartość kontraktu to 586 mln złotych netto. Prace mają trwać do grudnia 2023.