Poseł Paweł Olszewski z Bydgoszczy uważa, że wyprodukowane w tym mieście pociągi Dart powinny przejeżdżać przez stolicę Kujaw. Parlamentarzysta zwrócił się w tej sprawie z pytaniami do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Na przełomie lat 2015 i 2016 PKP Intercity odebrała do użytkowania 20 składów typu Dart wyprodukowanych przez bydgoską firmę Pesa Bydgoszcz SA oraz 20 składów typu Flirt produkcji konsorcjum przedsiębiorstw Stadler i Newag. W kwietniu przedstawiciel resortu infrastruktury zapowiedział, że PKP Intercity nie planuje zakupu kolejnych pociągów tego typu. Więcej o tej sprawie pisaliśmy na Rynku Kolejowym
TUTAJ.
Jak przypomina poseł PO Paweł Olszewski, pociągi Dart i Flirt kursują na ściśle określonych trasach. Biorąc pod uwagę wymienione składy, przez Bydgoszcz kursują Flirty na trasach Warszawa – Kutno – Toruń – Bydgoszcz oraz Gdynia – Bydgoszcz – Kutno – Łódź – Częstochowa – Katowice. – Wyprodukowane w Bydgoszczy Darty nie kursują niestety przez Bydgoszcz – ubolewa poseł PO z Kujaw.
W związku z powyższym, poseł zwrócił się do Ministra Infrastruktury i Budownictwa z pytaniami: czy istnieje możliwość zmian w siatce połączeń w taki sposób, by pociągi Dart kursowały przez Bydgoszcz i czym kierowano się ustalając trasy kursowania dla nowych składów zakupionych przez PKP Intercity.