– Rozpoczętą inwestycję na linii 356 należałoby kontynuować, pozwoliłoby to na lepsze wykorzystanie zmodernizowanego już połączenia kolejowego, dopełniającym tym samym cześć finalną projektu, czyli modernizacje linii kolejowej na odcinku województwa kujawsko–pomorskiego – napisał w interpelacji do minister Marii Wasiak poseł Paweł Szałamacha.
Poseł Szałamacha przypomniał, że w wyniku modernizacji odcinka linii 356 znajdującego się na terenie województwa wielkopolskiego przewozy na tej trasie ożyły. Inwestycja zrealizowana na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec zakończyła się sukcesem i w tej chwili między miastami kursuje aż 18 par pociągów Kolei Wielkopolskich. Pisaliśmy o tym w tekście: Poznań - Gołańcz: Przypadek bardzo udanej rewitalizacji linii kolejowej. Pozytywnie do pomysłu rewitalizacji linii na odcinku kujawsko-pomorskim odniósł sie także marszałek tego województwa, Piotr Całbecki.
– Mam nadzieje, że województwo kujawsko-pomorskie zauważy, jakie korzyści mogą płynąć z uruchamiania pociągów na całej linii 356. Wystarczy sprawdzić jakim powodzeniem cieszy się ponad 50 kilometrowy wyremontowany odcinek w sąsiednim województwie – powiedział w rozmowie z portalem Rynek Kolejowy poseł Szałamacha.
Wszystko wskazuje na to, że nad linią zaświeciła iskra nadziei. Po wielu naciskach organizacji społecznych w grudniu 2014 roku Komisja Europejska zatwierdziła kształt Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2014-2020. Znalazły się w nim zapisy dotyczące planów rewitalizacji odcinka linii kolejowej nr 356 z Bydgoszczy Wschód do Kcyni. Jednak odcinek między Kcynią a Gołańczą, dokąd dojeżdżają pociągi Kolei Wielkopolskich, dzieli 14 kilometrów. Nie wiadomo przez kogo ten fragment miałby być modernizowany. Trudna do zrozumienia byłaby sytuacja, w której na jednej linii pociągi kursowałyby w dwóch oddzielnych relacjach bez punktu stycznego.
– Przywrócenie połączenia kolejowego relacji Poznań Wschód – Wągrowiec – Gołańcz – Kcynia - Szubin – Bydgoszcz Główna przełożyłoby się z pewnością na poprawę mobilności mieszkańców, dawałoby również możliwość zwiększenia ilości inwestycji w zainteresowanych regionach, przyczyniłoby się także do rozwoju gospodarczego i turystycznego, stając się jednocześnie alternatywą do połączenia kolejowego między Poznaniem a Bydgoszczą przez Gniezno – dodał w interpelacji do minister infrastruktury i rozwoju poseł, pytając jednocześnie, czy przedstawiciele PKP Linie Kolejowe lub przedstawiciele władz województwa wielkopolskiego i kujawsko – pomorskiego, zamierzają pozyskać finanse unijne na remont odcinka Wągrowiec – Bydgoszcz Główna.