Użytkownicy Portalu Pasażera poszukujący połączeń do Łodzi mogli być zaskoczeni sugestiami wyszukiwarki. System zarządzany przez PKP PLK proponował im bowiem dwukrotną wizytę na tej samej stacji. Zarządca infrastruktury zapewnia, że błąd został już naprawiony.
Kilka lat temu PKP PLK przejęły od przewoźników obowiązek informowania o rozkładzie jazdy na swojej sieci. Od tamtej pory oficjalnym źródłem danych o ruchu pociągów jest zarządzany przez spółkę Portal Pasażera. Aplikacja na urządzenia mobilne o tej samej nazwie dostarczała jednak czasem dość zaskakujących propozycji odbycia podróży.
Łódź Kaliska i stacją pośrednią, i końcową
Do czasu otwarcia drążonego aktualnie tunelu średnicowego pociągi przyjeżdżające z różnych kierunków zatrzymują się na różnych stacjach. Co do zasady kursy z Warszawy, Częstochowy i Tomaszowa Mazowieckiego docierają do Łodzi Fabrycznej, a z Kutna, Łowicza i Sieradza – do Łodzi Kaliskiej. W części przypadków bieg jest wydłużony, np. z Łodzi Kaliskiej do dworca Widzew. Niektóre pociągi przelotowe zatrzymują się natomiast tylko na Widzewie. Bardzo użyteczną funkcją wyszukiwarki jest zatem możliwość wyboru wirtualnej stacji Łódź, po wskazaniu której system poinformuje o wszystkich kursach realizowanych z każdej z wymienionych stacji.
Szukający połączeń z Poznania do Łodzi, którzy wybrali właśnie tę opcję, w niektórych przypadkach otrzymywali sugestię dojazdu do Łodzi Kaliskiej, przesiadki do innego pociągu do Łodzi-Chojen i kolejnej przesiadki, tym razem na pociąg do... Łodzi Kaliskiej. Niepotrzebny podjazd na inny dworzec wydłużał wskazywany czas przejazdu. Dodatkowo, jeśli podróżny bez szczegółowej weryfikacji połączenia przeszedłby do zakładki Kup bilet, zostałby przekierowany do sklepu, w którym miałby zakupić zbędne bilety na odcinki Łódź Kaliska – Łódź-Chojny – Łódź Kaliska.
Przykładowo system proponował przejazd pociągiem Kolei Wielkopolskich z Poznania do Łodzi Fabrycznej na odcinku do Łodzi Kaliskiej. Zamiast zakończyć tam podróż, pasażer miał wsiąść do pociągu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zmierzającego do Łodzi-Widzewa i wysiąść z niego na Chojnach. Po kilkuminutowym oczekiwaniu mógłby tam złapać kurs powrotny do Łodzi Kaliskiej, gdzie zgodnie z założeniami Portalu Pasażera wreszcie zakończyłby swój przejazd.
PLK naprawiają błąd systemu
Zarządca infrastruktury nie informuje o szczegółowych przyczynach wystąpienia błędu. – Przypadek został zweryfikowany i naprawiony przez nasze służby informatyczne – powiedziała nam jedynie Magdalena Janus z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Aktualnie po przynajmniej kilkutygodniowym okresie występowania błędu rzeczywiście podróżni nie są już wysyłani na dodatkową wycieczkę po Łodzi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.