PKP PLK przeprowadziła aukcje elektroniczne na odcinki (LOT) C i D Magistrali Węglowej. Na LOT C najkorzystniejszą ofertę złożył Porr, a na LOT D – ZUE.
Pierwotnie szacowany na miliard złotych projekt modernizacji południowej części Magistrali Węglowej
został zwiększony do 4,2 mld złotych podczas aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego. Z powodu znacznego przekroczenia kosztorysów
unieważniono przetargi na LOT-y A i B.
– Przygotowujemy korektę dokumentacji na LOT-y A i B. Do końca drugiego kwartału będziemy gotowi do ogłoszenia przetargu na LOT A. Natomiast LOT B jest bardziej skomplikowany, analizujemy go i będzie to ostatni etap modernizacji tej linii na odcinku od stacji Chorzów Batory do stacji Zduńska Wola Karsznice –
poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
PKP PLK własnie przeprowadziła aukcję elektroniczną dla LOT-u C obejmującego prace na liniach kolejowych nr 131, 686, 687, 704 na odcinku Kalina (km 66,800) – Rusiec Łódzki (km 137,500). Pierwsze miejsce po aukcji utrzymała firma Porr, która ma 97,087 punktu. Drugie miejsce zajął Budimex, a trzecie, mimo złożenia najtańszej oferty, Torpol. Oferta Porr opiewa po aukcji na 1 523 180 000 złotych. Kosztorys PLK opiewał na 1,13 mld zł netto (1,3899 mld zł brutto).
Aktualizacja: LOT D dla ZUEDzisiaj (1 kwietnia) spółka ZUE poinformowała o złożeniu najwyżej punktowanej oferty w postępowaniu przetargowym na wykonanie odcinka LOT D. Dotyczy on prac na liniach kolejowych nr 131, 542, 739 na odcinku Rusiec Łódzki (km 137,500) – Zduńska Wola Karsznice (km 170,212). Wartość brutto złożonej przez ZUE oferty to 716,7 mln zł, a termin realizacji zadania: 41 miesięcy. Kosztorys PLK opiewał na 486 mln zł.