W ubiegłym tygodniu przeprowadzono aukcję elektroniczną – ostatni etap powtórzonego przetargu na modernizację linii 207 Toruń – Chełmża. Zwycięzcą aukcji został Porr, co otwiera drogę do oficjalnego wyboru oferty tej firmy, a następnie podpisania umowy.
PKP PLK
ogłosiła w marcu pierwszy przetarg na rewitalizację 18-kilometrowej linii kolejowej z Torunia do Chełmży. W czerwcu został on jednak
unieważniony przez awarię systemu informatycznego zamawiającego, która zaburzyła procedurę składania ofert.
W lipcu PLK
rozpisała nowy przetarg, jednak o zmienionych kryteriach. Poprzednio o wyborze decydowały cena (70%), termin realizacji (20%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (10%). Za drugim razem jako kryteria określono: doświadczenie personelu wykonawcy (20%) oraz cena (80%). Skrócono jednocześnie termin realizacji inwestycji: poprzednio było to 35 miesięcy, teraz – 26 miesięcy.
W drugim postępowaniu zgłosiło się sześć podmiotów. Tylko jeden z nich nie otrzymał punktów za doświadczenie personelu; było to należące do samego inwestora PPM-T. Trzy najwyżej punktowane oferty zaproszono do aukcji elektronicznej, która odbyła się w ubiegłym tygodniu. Jej zwycięzcą został Porr z ceną 139,2 miliona zł (netto). Drugie miejsce zajęła firma Colas Rail, a trzecie konsorcjum Transkol i Infra Silesia.
Realizacja inwestycji nie jest jednak jeszcze pewna, ponieważ kosztorys, opublikowany przez PKP PLK podczas otwarcia ofert, wynosi 132,6 mln złotych brutto. PKP PLK zdecyduje, czy zwiększyć budżet inwestycji i zaakceptować najkorzystniejszą ofertę złożoną w przetargu, czy unieważnić postępowanie.