Firma Porr jest blisko wygrania przetargu na modernizację kolejnego odcinka linii kolejowej nr 274 Wrocław Świebodzki - Jelenia Góra.
Pod koniec stycznia PKP PLK ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania modernizacji linii kolejowej nr 274 na dwóch odcinkach. Chodzi o szlak Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny w km 69,868 – 73,759 oraz szlak Sędzisław – Marciszów w km 99,311 – 104,464.
Linia nr 274 Wrocław – Zgorzelec w km 70,161 – 104,500 jest linią pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną o ruchu pasażersko – towarowym. Prędkość konstrukcyjna Vmax=120 km/h, a nacisk na oś 211/196 kN. Prędkość rozkładowa pierwszego z tych szlaków (Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny) to do 60km/h dla pociągów pasażerskich i do 50km/h dla pociągów towarowych z ograniczeniami prędkości ze względu na zły stan toru. Szlak Sędzisław - Marciszów ma nieco wyższą prędkość - nawet do 100 km/h dla pociągów pasażerskich, ale tu również występują ograniczenia prędkości. Jak czytamy w dokumentacji, nie brakuje wychlapów, niedrożnych rowów itd.
Po realizacji prac prędkość maksymalna ma zostać podniesiona do 100 km/h (dla pociągów pasażerskich) w przypadku szlaku w Wałbrzychu i 120 km/h w przypadku szlaku Sędzisław - Marciszów.) Założono długość pociągów 600m oraz długość peronów aż 300 metrów.
Do przetargu zgłosiło się osiem firm i konsorcjuów; każda oferta zmieściła się w budżecie zamawiającego opiewającego na 205 mln złotych brutto co oznacza, że nie będzie stosowana aukcja elektroniczna. Najtańszą ofertę złożyła firma Porr - na 154 mln zł brutto. Z
powodu luki inwestycyjnej, byłby to jeden z większych kontraktów podpisanych w ostatnim czasie przez PLK.
Obecnie Porr realizuje na linii 274
przebudowę ważnego tunelu między Wałbrzychem a Jelenią Górą.