Partnerzy serwisu:
Biznes

Poprawa dostępności kolejowej do polskich portów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
26-09-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy 10/2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Poprawa dostępności kolejowej do polskich portów
Od wielu lat rola kolei w obsłudze polskich portów morskich maleje. Tymczasem w europejskim handlu międzynarodowym to właśnie ten sektor gospodarki odgrywa dużą rolę, dlatego włączenie portów do europejskiego systemu transportowego i ogólnej polityki transportowej stało się jednym z podstawowych zadań, na które stawia Unia Europejska

Komentarz Krystiana Pietrzaka, pracownika naukowego Wydziału Inżynieryjno – Ekonomicznego Transportu Akademii Morskiej w Szczecinie:

Z punktu widzenia oceny stanu ilościowego infrastruktury stanowiącej o kolejowej dostępności portów morskich i połączeniu ich z zapleczem transportowym, wydaje się, iż jest to zakres pozwalający na swobodne prowadzenie działalności przez przewoźników. Poważne zastrzeżenie budzi natomiast stan jakościowy wspomnianej infrastruktury transportowej. Występujące na liniach AGC i AGTC liczne punktowe ograniczenia prędkości wydłużają znacznie czas potrzebny na przewiezienie ładunku w relacji załadowca – port oraz port – odbiorca. W kontekście tym wspomnieć należy również o następstwie niskich prędkości rozkładowych. Wolno przemieszczające się pociągi dłużej przebywają na pojedynczych odstępach/szlakach, co skutecznie ogranicza zdolność przepustową całej linii. Przykładem mogą być tutaj ograniczenia punktowe występujące na ciągu transportowym C-E59 oraz C-E65 sięgające nawet 30 – 40 km. Należy pamiętać, iż założenia umowy AGTC dotyczące stanu infrastruktury wskazują, iż linie wchodzące w skład ciągów towarowych powinny być przystosowane do prowadzenia przewozów z minimalną prędkością od 100 do 120 km/h, w zależności od tego, czy jest to linia istniejąca – poddana modernizacji, czy też nowobudowana.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5